![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar - Jag ser att uppgradera grafikkortet i datorn till något bättre kunna hantera nyare spel utsläpp såsom GTA4, Rainbow Six: Vegas 2, etc. Med tanke på jag har en Pentium D 2.8, är det verkligen värt att uppgradera alls? Just nu GTA4 är OMÖJLIG - oacceptabelt frame rates och några hemska letar texturer och spel som Neverwinter Nights 2 bara om att kunna stanna spelbara. Jag är inte ute efter att spendera mycket mer än £ 100 (som jag vet kommer inte att ge mig en början i linje kort). Jag har haft goda erfarenheter med nVidia i det förflutna, så jag föredrar att ett av deras kort, men jag är öppen för alla förslag. Specifikationer - HP Pavilion, Windows XP Media Center 2005 SP3, Intel Pentium D 2,8 GHz, 2Gig DDR2, nVidia Geforce 7600GS, VGA LCD-monitorn, Realtek HD ljud PS Om jag har utelämnat något viktigt, bara meddela mig så ska jag ge info. Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Förväntar sig inte mycket från en Pentium D men lägre sysreq spel bör köra OK med ett uppsving. http://www.ebuyer.com/product/159719 Skulle också behöva en ny PSU om en i det inte så stor (lager OEM dem inte) http://www.ebuyer.com/product/150985
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack för förslag - jag har övervägt att uppgradera till ett Core 2 Duo, men pengar är en fråga. Den Pentium D hanterar vissa saker ganska bra - jag har inget läckage i bildhastighet på CoD4 på medellång inställningar märkligt hur datorer hantera saker. Tror du att grafikkortet kommer att tillåta mig att spela GTA4? Jag är inte ute efter att köra den på höga inställningar, bara göra det spelbara. Är det enligt din mening, den bästa kort i prisklass för spel? Tack James |
|
| |||
| |||
| GTA4 kommer förmodligen inte att köra. Processorn är för mycket av ett hinder. Det är det bästa kortet i den prisklassen.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ok tack. För framtida referens vad CPU skulle du rekommendera som ett överkomligt (ish) uppgraderingen? Jag sa ju generellt behov av att köpa en lämplig moderkort till varje specifik CPU, är det så? Dessutom, tror du att ett 7600GS skulle lyckas bättre om jag hade en bättre CPU? Eller skulle jag kunna titta på uppgradering CPU och grafik? Om jag hade råd till, jag skulle bara köpa en helt ny dator .. |
|
| |||
| |||
| Om ditt moderkort gör en Pentium D nu kommer du förmodligen behöva en ny. CPU inte göra 7600GS bättre. Du är typ på upp mot en vägg här, förlåt. Det enda jag kan säga är att vänta en liten stund: det är bra kort kommer ut för billigt. Om du spelar spel än GTA4, ett nytt kort kommer att ge dig en knuff framåt, även om den begränsade något av CPU.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Visst spelar det inte ens i närheten av slutet på världen, jag har andra spel som kan göra med lite mer utrymme, grafik klokt. Tack för din hjälp! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nvidia GeForce 9600GT Vs. PS3 | CodeFreakC | Grafikkort & Skärmar | 9 | 20 oktober 2008 00:52 |
| Nvidia GeForce mx4000 | tiaki | Grafikkort & Skärmar | 6 | 9:e sep 2007 12:10 |
| NVIDIA (R) GeForce (R), Go 6150 | Jesi | Grafikkort & Skärmar | 2 | 4 maj 2007 23:27 |
| Nvidia GeForce 5300? | Josh S | Grafikkort & Skärmar | 5 | 20 mars 2007 13:50 |
| Inno3d Geforce 7600GS 256MB AGP | Technophobe | General Hardware Chat | 16 | 1 mars 2007 16:51 |
| Thread Tools | |
| |