mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Speed Fan Visar GPU springer mellan 55-60 C.

Reply

Thread Tools
Old 17 februari 2009, 21:33
Ledamot Gruppen

Default Speed Fan Visar GPU springer mellan 55-60 C.

Jag är inte säker på vad GPU är jag antog att det är Nvidia Geforce 8500 GT i hustruns dator. men, hastighet fläkt visar lite röda lågan för GPU och mellan 55-60 grader C. Jag tänkte att det är bara inte tillräckligt luftflöde med bara två små fläktar och bara cramed full av sladdar. Jag tänkte borra några hål mittemot grafikkortet och installera en 80mm. fläkt. Om jag gör, om det skulle blåsa in eller ut eller bara trial-and-error? datorn är en HP Pavilion Elite m9152p modell med Intell Q6600 processor. fläkten på grafikkortet fungerar bra. också, datorn är ansluten till en HP w2408h modell 24 "monitor. processorn verkar vara igång svalt. Tack för all hjälp / idéer!
Old 18 februari 2009, 04:30
Givargruppen

Det är Graphics Processing Unit. Om du har en ledig PCI-slot bredvid grafikkortet kan du montera en PCI fläkt där, som blåser ut. Maplin sälja en. Du kan också få flera variabelt varvtal fans med termiska sensorer om du har ett utlopp någonstans. Har ditt fall ha utrymme för några fler fans? Titta inuti, lägre fram, finns det ofta en fläkt grill där.

Old 18 februari, 2009, 05:56
Ledamot Gruppen

eller har ett städa upp med ett gäng Buntband, dess häpnadsväckande vilken effekt en massa stökiga trådar har på din inre luftflödet!

men för att vara ärlig, 55-60C isnt för dåligt för ett grafikkort, det lite varmt, men de kör hetare än processorer. Jag får lågan symbol på min GPU och jag tror att speedfan är mer inriktade på cpu och kartong temps än grafikkort

MCTW
Old 18 februari, 2009, 08:36
Givargruppen

Temperaturen är bra.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 18 februari, 2009, 08:36
Ledamot Gruppen

Tja, jag säker på att göra uppskattar all värdefull info. ni ger här på forumet! Jag har inga platser att installera fall fläktar, men jag kommer att un kroks alla PS. ledningar och ny rutt dem och jag har en PCI-kortplats, men det kommer att få en annan pci kort mellan det och grafikkortet förhindra direkt luftflöde från pci kort till grafik. och på grund av IO. platta hål och cut-outs, jag kan inte rearange PCI-kort för direkt luftflöde över hela grafikkortet. hon har haft datorn. över ett år nu utan problem så kanske det kommer att bli bra. Jag kommer att hålla ett vakande öga på det och rearange av ledningar. Jag kan ta bort skidan att kablarna är grupperade på så jag tror jag kommer att kunna justera dem för bättre luftflöde mycket enklare. Återigen, tack för att lära en gammal hund nya tricks!
Old 18 februari, 2009, 11:14
Givargruppen

Inga problem. Plus, glöm inte att du kan vanligtvis justera varning temperaturer på dessa övervakningsprogram.

Old 18 februari, 2009, 14:27
Moderator-gruppen

Om det var att köra runt 90-100 tomgång så ska du vara orolig, 50c är ingenting

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 20 februari, 2009, 10:51
Givargruppen

Lyssna på Carbon och sociala Warfare, din tid är bra.

Edit: Även om jag vet att jag har en något annorlunda GFX kortet mina temps är 61, 60, 63, 63 (fyra kort effektivt). Och jag är på så mycket av en sysslolös som jag. De himlen tidigare att när jag spel för 8 timmar lol.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur kan man kontrollera vilka Speed mitt minne körs med? P5200 Processorer, moderkort & RAM 11 17 mars 2009 10:00
Speedstream modem visar inte ansluten dator visar är ScottAU Nätverk, Modem & VoIP 1 9:e sep 2008 15:56
Nya Gfx Card Running Vid Hälften Det Speed marsay001 Grafikkort & Skärmar 1 15 januari 2008 16:20
Tåghastigheten gamla programvara davydoug General Software Chat 7 4 januari 2008 03:16
Power up-problem ... ingen signal .... cpu fläkt håller körs på hög hastighet ... Whitty General Hardware Chat 4 2 januari 2008 11:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.