mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Speedfan og BFG 8800 GT OC2 512MB Driftstemperatur

Reply

Thread Tools
Old 22 mai 2009, 10:10
New Member Group

Default Speedfan og BFG 8800 GT OC2 512MB Driftstemperatur

Hvor nøyaktig er speedfan? Det viser en liten flamme-symbolet ved siden av GPU og temperaturen ligger på 73C ... Kortet er superoverclocked standard er denne temperaturen noe jeg bør bekymre seg?

og også

de siste 2 dagene, dette har bare skjedd to ganger, og jeg skulle merke det er noen stor konstruksjon i mitt område, og det har aldri skjedd før denne contsruction ... Min PC har drevet av tilfeldig to ganger, og drevet tilbake med advarsel skjermen som spør om jeg vil starte den normalt. Men det er rart at skjermen ikke slås av ... men på samme tid TV i huset flickered av og på noe som er veldig bizzare for meg at bare tårnet og TV-apparater vil gjøre dette, men ikke resten av el-ting i huset som lyser ... Dette er hvorfor jeg lastet ned speedfan om å sjekke temperaturen på CPU. Saken fans både jobber og PSU viften er blåser jevnt og jeg ryddet hele pc ut ikke lenge om så bør det ikke være noen støv bygge opp ... noen ideer? Jeg håper / antar det bare knyttet til bygging i området siden den ganske stor, men jeg er åpen for å hjelpe feilsøking.

takk på forhånd
Old 22 mai 2009, 12:59
Medlem Group

speedfan bare viser informasjon som er samlet inn av temperatursensorer. som til den lille flammen symbolet, som gir deg en advarsel det er å varme, men programvaren skrånende fortelle forskjellen mellom komponenter, eller utarbeide en god temp, så den satt til ca 40 tror jeg.

hvis du treffer konfigurere på speedfan, og klikk på en temperatursensor, kan du endre det, og angi ønsket og advarsel temperaturer der.

Jeg har et 8800GS fabrikken overclocked som din, pluss min egen overclock, og at idles i lav 50s, og når spilling går opp til det høye 60s. 73c er på ingen måte et problem, kan gjøre med å bli litt kjøligere kanskje, hva ditt tilfelle kjøling liker?

som på PC-en slått av, det må være støy fra anleggsarbeid hvis TVer gjør det også. skjermer bruker mindre strøm som stk, og er mye enklere, og derfor mindre sannsynlighet for å bli berørt av makt surges / dråper.
Old 22 mai 2009, 13:28
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by mctw View Post
speedfan bare viser informasjon som er samlet inn av temperatursensorer. som til den lille flammen symbolet, som gir deg en advarsel det er å varme, men programvaren skrånende fortelle forskjellen mellom komponenter, eller utarbeide en god temp, så den satt til ca 40 tror jeg.

hvis du treffer konfigurere på speedfan, og klikk på en temperatursensor, kan du endre det, og angi ønsket og advarsel temperaturer der.

Jeg har et 8800GS fabrikken overclocked som din, pluss min egen overclock, og at idles i lav 50s, og når spilling går opp til det høye 60s. 73c er på ingen måte et problem, kan gjøre med å bli litt kjøligere kanskje, hva ditt tilfelle kjøling liker?

som på PC-en slått av, det må være støy fra anleggsarbeid hvis TVer gjør det også. skjermer bruker mindre strøm som stk, og er mye enklere, og derfor mindre sannsynlighet for å bli berørt av makt surges / dråper.

Kjøleanlegget virker bra, det er ventilasjon hull på siden panel ved alle PCI-slots og en fan bare slighly over den både på side panel og tilbake. Jeg burde ha lagt merke til at det kanskje ikke være inaktiv temperatur fordi jeg hadde nettopp ferdig med å spille en ganske grafisk intense spillet på max innstillinger, selv om det fortsatt viste at temperaturen opptil 30 minutter etter at jeg var ferdig med å spille. Det er inaktiv temperatur uten last er i midten av 50-årene. Når du spiller et spill det skyter opp mellom 70-79.

Det jeg finner merkelig om datamaskinen å slå av så vel som TV-er som ingenting annet foruten de tingene enda flimrer, ikke engang lyset i rommet. Det betyr ikke omstart selv, er det bare helt krefter av og på svært raskt som det ville hvis det var en dårlig tordenvær.

Takk for svaret ditt.
Old 22 mai 2009, 14:16
Medlem Group

du kan dra nytte av en sak vifte trekker luft i tilfelle også. Den temperaturer er ingenting å bekymre seg om.

Og jeg er enig, det er merkelig, det eneste jeg kan tenke på er at makt må droppes eller surged for en svært liten mengde tid, slik at forskjellen i lysene var ikke merkbar, Tv og Computer's (tårn) er langt mer følsom for elektriske svingninger enn si en lyspære.

Hvis du har ikke allerede, id bør du kjøpe en bølge Protector å beskytte kit! En kompis av meg har nettopp måtte kjøpe et helt nytt hovedkort og strømforsyning, på grunn av strømbrudd bølge! Anleggsarbeidene kan føre strøm svingninger.
Old 22 mai 2009, 16:53
Donor Group

Ja, 80c arbeidet er ikke en temp å være bekymret.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.