![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hur exakt är speedfan? Det visar en liten flamma symbol bredvid GPU och temperaturen ligger på 73c ... Kortet är superoverclocked som standard är denna temperatur något jag bör oroa sig? och även de 2 senaste dagarna har det bara hänt två gånger, och jag noterar det finns en viss tung konstruktion i mitt område, och det har aldrig hänt innan contsruction ... Min dator har stängs slumpmässigt två gånger, och drivs på med varningsskärm frågar om jag vill starta den normalt. Men det är märkligt att övervaka doesnt avstängd ... men på samma gång TV i huset flickered på och av som är mycket bizzare för mig att bara tornet och tv-apparater skulle göra det men inte resten av eldrivna saker i huset som lyser ... det är därför jag laddade ner speedfan dock att kontrollera temperaturen i processorn. Fallet fläktarna är både arbetar och psu fläkten blåser stadigt och jag rensat hela st anges inte längre om så det bör inte vara någon damm bygga upp ... några idéer? Jag hoppas / ikläda sig just i samband med byggande i området sedan det ganska stora, men jag är öppen för att hjälpa felsökning. tack på förhand |
|
| |||
| |||
| speedfan visar bara den information som samlats in av temperaturgivare. som till den lilla lågan symbol, som ger dig en varning det är att heta dock programvaran cant säga skillnaden mellan komponenter eller arbeta fram en bra temp, så inställd på ca 40 tror jag. Om du drabbats konfigurera om speedfan och klicka på en temperatursensor, kan du byta namn på den och ställa in önskad och varning temperaturer där. Jag har ett 8800GS fabriken overclocked som ditt, plus min egen överklockning och att idles i låg 50s, och när spel går upp till den höga 60s. 73c är inte på något sätt ett problem, kan göra att man blir lite svalare kanske vad ert fall kylning ut? att datorn driva bort, dess måste vara inblandning från byggnadsarbete om din TV gör det också. bildskärmar använder mindre energi att st, och är mycket enklare, det mindre sannolikt att ske med makt Överspänningar / droppar. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Den kyla verkar bra, det finns ventilationshål på sidopanelen bredvid alla de PCI-platser och en fläkt precis slighly ovan både på sidopanelen och tillbaka. Jag borde ha märkt att det inte får vara inaktiv temperatur eftersom jag just hade spelat färdigt ett ganska grafiskt intensiva spel på högsta inställningarna, även om det fortfarande visade att temperaturen upp till 30 minuter efter att jag har spelat färdigt. Det är inaktiv temperatur utan last är i mitten av 50-talet. När du spelar ett spel man skjuter upp mellan 70-79. Dessutom har jag finner märkligt om datorn avstängningsanordningar liksom TV är ingenting annat än de saker även flimrar, inte ens ljuset i rummet. Det behöver inte starta om ens det bara helt befogenheter off och sedan tillbaka på mycket snabbt som den skulle om det var en dålig åskväder. Tack så mycket för ditt svar. |
|
| |||
| |||
| du kan dra nytta av ett fall fläkt drar luft i fallet också. Temperaturen är inget att oroa sig för ändå. Och jag instämmer, det udda, det enda jag kan tänka på är att kraften måste ha tappats eller kraftigt för en extremt liten del av sin tid, så skillnaden i belysningen inte var märkbart, Tv och dator (torn) är betydligt mer känsliga för elektriska svängningar än säger en glödlampa. Om du har redan, id råda dig att köpa en våg för att skydda ditt kit! En kompis till mig har bara varit tvungen att köpa ett helt nytt moderkort och PSU, på grund av en Överspänningsskydd! Byggnadsarbetena kan orsaka makt fluktuationer. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, 80c arbete är inte en temp att vara oroliga.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Speedfan? | computeruler | General Software Chat | 6 | 21 januari 2009 16:58 |
| BFG 8800 GTS 512MB | DJ33 | Grafikkort & Skärmar | 5 | 20 mars 2008 13:40 |
| 8800GT 512MB vs 8800 GT SUPERCLOCKED av EVGA Vilken är bäst? | Compasky | Grafikkort & Skärmar | 6 | 16 januari 2008 16:19 |
| 8800GT 512MB vs 8800 GTS 614mb som är bättre? | Compasky | Grafikkort & Skärmar | 2 | 16 januari 2008 04:10 |
| Nya GPU 8800 GT 512MB | sgtoku | Grafikkort & Skärmar | 4 | 1 november 2007 08:13 |
| Thread Tools | |
| |