![]() |
|
| |||
| |||
| Hvad er den beskæftiger sig med disse? Som du måske husker, jeg for nylig indsendt beder om et passende grafikkort til at købe denne sommer. Det viser sig, min bror er tænkt på at gøre det samme. Han var kontrollere nogle 8800 kort og fundet en han kunne lide udseendet af. I 9600 anbefalede mig har en højere kerne hastighed (700MHz Vs 600MHz) og en højere hukommelse hastighed (1900 MHz Vs 1800 MHz). Begge kort har 512MB GDDR3. En forskel vi gjorde se var, at hans 8800 har 112 stream-processorer og min 9600 har 64. Hvor vigtigt er antallet af stream processorer? Er det vigtigere end kerne hastighed / hukommelse hastighed? Vil 8800 være værd højere omkostninger (ca. £ 20 mere eller noget)? Skål |
|
| |||
| |||
| Jeg ville personligt gå med 8800. |
|
| |||
| |||
| Faktisk er han bare fundet en anden 8800: 700 kerneaktiviteter, 1800 mem, 112 stream-processorer og til samme pris som min 9600 512MB Gigabyte 8800 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=747240 512MB BfG 9600 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=771460 Så der er et bedre køb? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Grundlæggende stream processorer er databærere til din skærm / grafik, så hvis du har 64 strream processorer Thats 64 linjer data bliver overført, så 112 har 122 linjer data overføres til og fro selvfølgelig hvis du har mere stream processorer jo hurtigere kortet vil blive der er undtagelser med DDR 2 og ddr3 ram og grænsefladen størrelse selvom de fleste har stadig 256MB im sur andre vil blive alond med andre løsninger
Hvis bygherrer bygget bygninger vejen programmører skrev programmer, så den første spætte, der fulgte langs ville ødelægge civilisationen. En computer, en gang slog mig i skak Men det var ingen match for mig på kick boksning. ![]() Mit system: redden137
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Der er temmelig meget at tage hensyn til, når spec'ing grafikkort. Først; anvendelse (spil, vid redigere eller blot se dvd's), løsning af din skærm, og naturligvis prisen, fordi der er en lang række præ-overclocked kort af hver model til salg. De ting du skal se på, når man ser på arkitekturen i et kort: ROP'S (Render Output Unit) - Disse output produceret pixels på skærmen. Pixel rør - Disse producerer pixel og teksturer, der skal sendes til ROP's. Vertex rør - Disse tilføje særlige effekter (såsom eksplosioner) genstande, der produceres for skærmen. GPU (Graphics Processing Unit) hastighed - Bit af en åbenlys en virkelig, desto hurtigere er det jo hurtigere kan det beregne operationer. Memory controller bit bredde - Du kan se disse som citeret for 64bit, 128bit og så videre. Den bredere, jo bedre, da det dybest set går det færdige produkt fra pixel rør, Vertex rør etc gennem ram og på skærmen. Den bredere lidt bredde er det mere det kan bevæge sig på et givet tidspunkt. Ram - Afhængigt af, hvordan magtfulde en kortet ved hjælp af overskrifterne ovenfor dikterer, hvor meget ram du har brug for. Også, hvis du vil spille et spil med AA RAM beløb kommer i den. Dette er en af mine koncentreret om kort. Hvis du har læst nogle af mine tidligere indlæg vil du se, at 256 MB RAM er absolut max du skal på et kort, når spil på dagens standard opløsning på 1280x1024 (1440x900 hvis du bruger en widescreen skærm). På 1680x1050 eller 1920x1200 du skal 512MB. Men hvis et kort, der er lave ende i GPU, ROP, Vertex stakes har 512 MB RAM så giver det ingen mening som kortet ikke vil være i stand til at producere nok pixels etc at kunne spillet på de højere beslutninger i første omgang , så montering nok ram at gøre det giver ingen mening sted undtagen som et salgsargument som uerfarenhed folk vil se det større antal og påtage sig sit et bedre kort. Ram hastighed - Når man ser på et kort kan du se dette noteres på en effektiv hastighed. Det er ikke markedsføring. Fordi ram på et kort er kontrolleret parallelt (siger 2 banker i 128MB hver) har du hver bank kører på sige 700mhz men kører sammen som de gør, de har en effektiv hastighed på 1400mhz eller 1.4ghz. For en DX10 (Windows Vista) kort du har brug for at se på: Alle ovenstående undtagen for pixel rør og Vertex rør. Arkitektoniske ændringer af kortene har nu betyde, at Stream Shaders på et kort af denne type gøre det samme job, at både pixel rør og Vertex rør gjorde. Det har en fordel i, at der før (på en DX9 kort), når GPU er destruktionsanstalter nogle komplekse geometri (behandles af Vertex rør) den pixel rør lørdag inaktiv. Dette betød, at spillet frame satserne kan bremse, fordi der altid har været en disparagy mellem størrelsen af både pixel og Vertex rør på et særligt kort, der normalt flere pixel rør. Så for nogen Shader intensive destruktionsanstalter dit kort kan kører spillet fint og derefter pludselig rammen satser kunne falde helt ned. Så helt ærligt, jo mere strøm shaders du har det bedre. Og Yup, jeg vil være at gå for 8800 også.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Grunden til, at jeg foreslå 9600 er, at stream processorer i referenceværdier gør absolut ingen forskel, og 9600 bænke næsten det samme som 8800 over hele linjen.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| benchmarks arent så sjovt som spil og Thats når stream processorer er der:) |
|
| |||
| |||
| Øh, hvad? Jeg henviste til referenceforbruger resultaterne af spil test.
__________________ "Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " |
|
| |||
| |||
| ah troede, du talte om 3dmark og sådan lol. De fordele, jeg kan se af 9600 er de er billige og kan være ganske godt overclocked. Men jeg synes stadig de 8800 fik kanten på dem. |