mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafische Kaarten & Monitors

Register

Stream Processors

Reply

Thread Tools
Old 6 apr 2008, 05:52
Lid Fractie

Default Stream Processors

Wat is het omgaan met deze?

Zoals u zich wellicht kunt herinneren, heb ik onlangs gestelde vragen over een geschikte grafische kaart te kopen deze zomer. Het blijkt mijn broer denkt doen hetzelfde. Hij was de controle op sommige 8800-kaarten en vond hij een graag gezien dat de look van. De 9600 aanbevolen om me heeft een hogere core snelheid (700MHz Vs 600MHz) en een hogere snelheid van het geheugen (1900 Vs 1800 MHz). Beide kaarten hebben 512MB GDDR3. Een verschil zien we deden was dat zijn 8800 beschikt over 112 stream processors en mijn 9600 is 64.

Hoe belangrijk is het aantal stream-processors? Is het belangrijker dan snelheid kern / geheugen snelheid? Zou de 8800 de moeite waard zijn om de hogere kosten (ongeveer £ 20 meer of iets)?

Sante
Old 6 apr 2008, 05:56
Donor Groep

Ik zou persoonlijk gaan met de 8800.
Old 6 apr 2008, 06:31
Lid Fractie

In feite is hij gewoon een ander 8800 gevonden: 700 core, 1800 mem, 112 stream processors en tegen dezelfde prijs als mijn 9600

512 Gigabyte 8800 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=747240
512MB BFG 9600 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=771460

Dus, wat is een betere kopen?
Old 6 apr 2008, 10:21
Donor Groep

Eigenlijk stream-processors zijn de dragers voor uw monitor / graphics, dus als u 64 strream verwerkers thats 64 lijnen van gegevens die worden overgedragen, dus 112 heeft 122 lijnen van de overdracht van gegevens heen en weer
uiteraard als u meer stream processors hoe sneller de kaart zal worden
er zijn uitzonderingen met ddr 2 en DDR3 RAM
en de interface grootte maar de meeste zijn nog 256mb
im sur anderen zal worden alond met andere oplossingen

Een computer eenmaal beat me at chess
Maar het was geen partij voor mij kick boksen.

Mijn Systeem: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moederbord:
ASUS A8N SLI Deluxe
RAM Geheugen:
2GB Corsair XMS PC3200 platium
Graphics Card (s):
8800GTS o / c
Sound Card:
Creative SoundBlaster 4
Hard Drive (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optische Drive (s):
1x Sony DVD-RAM-station 1xphillips dv
Case / PSU:
700w moduler PSU
Koeling:
lucht
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
22in breedbeeld
Operating System (s):
XP Pro
Old 8 apr 2008, 23:08
Donor Groep

Er is nogal wat om rekening te houden met wanneer spec'ing een grafische kaart. Ten eerste, het gebruik (gaming, vid bewerken of gewoon kijken naar dvd's), de resolutie van uw monitor en, natuurlijk, de prijs, omdat er een veelheid van pre-overclocked kaarten van elk model te koop.

De dingen die je moet kijken als we kijken naar de architectuur van een kaart:

ROP'S (Render Output Unit) - Deze uitgang de geproduceerde pixels op het scherm.
Pixel-buizen - Deze produceren pixel en texturen toe te zenden aan de ROP's.
Vertex pipes - Deze speciale effecten toevoegen (zoals explosies) op voorwerpen worden geproduceerd voor het scherm.
GPU (Graphics Processing Unit) snelheid - Bit of een voor de hand liggend een echt, hoe sneller het is hoe sneller het kan berekenen operaties.
Memory controller bits breedte - U ziet deze als beursgenoteerde als 64bit, 128bit enzovoort. De breder hoe beter, omdat dit in wezen beweegt het eindproduct van de pixel pijpen, vertex pipes etc via de ram en op het scherm. De bredere een beetje breedte is het meer kan bewegen op een gegeven tijdstip.
Ram - Afhankelijk van hoe krachtig een kaart is met behulp van de rubrieken hierboven dicteert hoeveel RAM u nodig hebt. Ook als u wilt een spelletje spelen met AA de ram bedrag komt in. Dit is een van mijn gericht betreffende kaarten. Als u lezen wat van mijn vorige berichten zie je dat 256mb ram is het absolute maximum moet je op een kaartje bij gaming op vandaag de standaard resolutie van 1280x1024 (1440x900 indien gebruik wordt gemaakt van een breedbeeld-monitor). Op 1680x1050 of 1920x1200 moet je 512mb. Maar als een kaart die in de low end GPU, ROP, vertex inzet heeft 512mb ram dan heeft het geen zin als de kaart niet in staat zal zijn om genoeg pixels etc te kunnen spel op de hogere resoluties in de eerste plaats , zodat montage genoeg ram om dat te doen heeft geen zin whatsover behalve als verkoopargument als onervarenheid mensen ziet het groter aantal en draagt zorg voor het een betere kaart.
Ram snelheid - Wanneer u op een kaart ziet u dit genoteerd op een effectieve snelheid. Dit is geen marketing. Omdat ram op een kaart wordt gecontroleerd parallel (zeg 2 banken van 128mb elk) heb je elke bank draait op 700MHz zeggen maar draait als ze samen hebben ze een effectieve snelheid van 1400mhz of 1.4ghz.

Voor een DX10 (Windows Vista) kaart moet u kijken op:

Alle bovenstaande uitzondering van de pixel Vertex buizen en pijpen.

Architecturale veranderingen te kaarten hebben nu betekenen dat Stream Shaders op een kaart van dit type doen hetzelfde werk dat zowel pixel pijpen en buizen vertex deed.

Dit heeft een voordeel dat dat eerder (op een DX9 kaart) wanneer de GPU is waardoor sommige complexe geometrie (verwerkt door vertex pipes) de pixel pijpen zaterdag stationair. Dit betekende dat het spel frame tarieven kunnen afremmen want er is altijd een disparagy tussen het bedrag van beide pixel en vertex pipes op een bepaalde kaart, is er meestal meer pixel pijpen. Dus voor alle shader intensieve destructiedienst uw kaart kan worden loopt het spel goed en dan ineens het frame tarieven kunnen vervolgkeuzelijst rechts beneden.

Dus, eerlijk gezegd, hoe meer stroom shaders je hebt, hoe beter.

En yup, ik zou gaan voor de 8800 ook.

-Kanoakavirus

Mijn Systeem: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moederbord:
Asus P5K Premium
RAM Geheugen:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Sound Card:
Xfi Extremegamer
Hard Drive (s):
3.35TB ext opslag. Int 2TB opslag
Optische Drive (s):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Koeling:
AC7
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
245 ter, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 8 apr 2008, 23:47
Donor Groep

De reden stel ik voor de 9600 is dat de stream processoren in benchmarks maakt absoluut geen verschil, en de 9600 banken bijna hetzelfde als de 8800 over de hele linie.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 9 apr 2008, 12:11
Lid Fractie

benchmarks Arent als leuk als spelletjes en thats wanneer stream processoren zijn er:)
Old 9 apr 2008, 18:47
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tidusffx View Post
benchmarks Arent als leuk als spelletjes en thats wanneer stream processoren zijn er:)
Uh, wat? Ik verwees naar benchmark resultaten van spel testen.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "
Old 10 apr 2008, 03:06
Lid Fractie

ah dacht dat je had het over 3dmark en dergelijke lol.

Ik zie de voordelen van 9600 zijn ze zijn goedkoop en kunnen heel goed overclocked.

Maar denk ik nog steeds dat de 8800 kreeg de rand op.
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Wat is de beste hardware op Internet Stream Video chris187 Algemeen Hardware Chat 3 26 november 2009 12:40
Gratis Code voor het streamen van games via het netwerk CodeFreakC Algemene programmatuurnoot Chat 4 De 2 maart 2009 14:33
Processoren Dell320 CPUs, Moederborden & RAM 1 De 3 januari 2008 20:10
Notebook-processors Tomas MCA Laptops, Mobiles & PDA's 3 9e sep 2007 03:34
Kan geen audio streamen van pc naar Xbox 360 Rattus norvegicus Windows besturingssystemen 5 15 aug 2007 07:31
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.