mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Stream Prosessorer

Reply

Thread Tools
Old 6 april 2008, 05:52
Medlem Group

Hva er takle disse?

Som du kanskje husker, jeg nylig postet ber om et egnet grafikkort å kjøpe denne sommeren. Det viser seg broren min tenker på å gjøre det samme. Han var sjekke ut noen 8800 kort og funnet en han likte utseendet på. The 9600 anbefalte meg har en høyere core hastighet (700MHz vs 600MHz) og en høyere minne hastighet (1900MHz Vs 1800 MHz). Begge kortene har 512MB GDDR3. En forskjell vi fikk se var at hans 8800 har 112 stream prosessorer og min 9600 har 64.

Hvor viktig er antall stream-prosessorer? Er det viktigere enn core speed / minne hastighet? Ville 8.800 være verdt høyere pris (ca. £ 20 mer eller noe)?

Skål
Old 6 april 2008, 05:56
Donor Group

Jeg vil personlig gå med 8800.
Old 6 april 2008, 06:31
Medlem Group

Faktisk, han fant en annen 8800: 700 kjerner, 1800 medlemmer, 112 stream-prosessorer og til samme pris som min 9600

512MB Gigabyte 8800 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=747240
512MB BFG 9600 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=771460

Så, som er et bedre kjøp?
Old 6 april 2008, 10:21
Donor Group

Utgangspunktet stream prosessorer er dataene bærere for din skjerm / grafikk, så hvis du har 64 strream prosessorer dvs 64 linjer med data som blir overført, så 112 har 122 linjer med data overføring til og Fro
Selvsagt, hvis du har flere stream-prosessorer desto raskere kortet skal
det finnes unntak med DDR 2 og ddr3 ram
og grensesnittet størrelse om de fleste fortsatt 256MB
im sur andre bli alond med andre løsninger

En datamaskin gang slo meg i sjakk
Men det var ingen match for meg på kickboksing.

Min System: redden137

Prosessor (er):
AMD Opteron 165 o / c
Hovedkort:
asus a8n SLI Deluxe
RAM-minne:
2GB Corsair XMS PC3200 platium
Graphics Card (s):
8800gts o / c
Lydkort:
Creative SoundBlaster 4
Harddisk (er):
1x 80 gb 2x 250GB
Optisk stasjon (er):
1x Sony DVD-RAM-stasjon 1xphillips DV
Case / PSU:
700w moduler PSU
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 8 april 2008, 23:08
Donor Group

Det er mye å ta hensyn til når spec'ing ett grafikkort. Først; bruk (spilling, vid redigere eller bare ser på DVD's), oppløsningen på skjermen, og, selvfølgelig, prisen fordi det har en rekke forhåndsinstallerte overclocked kort av hver modell for salg.

Tingene du må se på når du ser på arkitekturen til et kort:

Rop'S (Render Output Unit) - Disse utdataene produsert piksler på skjermen.
Pixel rør - Disse produserer pixel og teksturer som skal sendes til rop's.
Toppnummer rør - Disse legge til spesialeffekter (som eksplosjoner) til objekter som blir produsert på skjermen.
GPU (Graphics Processing Unit) hastighet - Bit av et åpenbart en virkelig, desto raskere er det raskere kan beregne operasjoner.
Minne-kontrolleren bits bredde - Du ser disse som sitert som 64bit, 128bit og så videre. Den større jo bedre da dette utgangspunktet flytter ferdig produkt fra pixel rørene, toppunktet rør osv. gjennom ram og på skjermen. Et bredere litt bredden er mer den kan bevege seg til enhver tid.
Ram - Avhengig av hvor kraftig et kort bruker overskriftene ovenfor tilsier hvor mye RAM du trenger. Og hvis du vil spille et spill med AA RAM beløpet kommer inn i det. Dette er en av mine fokuserer angående kort. Hvis du har lest noen av mine tidligere innlegg vil du se at 256 MB RAM er absolutt max du trenger på et kort når spilling på dagens standard oppløsning på 1280x1024 (1440x900 hvis du bruker en widescreen-skjerm). På 1680x1050 eller 1920x1200 må 512MB. Men hvis et kort som er lave enden i GPU, rop, toppunktet stakes har 512MB RAM så den gir ingen følelse som kortet ikke vil kunne produsere nok piksler etc for å kunne spill på høyere oppløsninger i utgangspunktet , så passer nok ram til å gjøre det gir ingen mening whatsover unntak som selger punkt som inexperience folk vil se høyere tall, og anta det bedre kort.
Ram hastighet - Når du ser på et kort du vil se denne sitert på en effektiv hastighet. Dette er ikke markedsføring. Siden RAM på kortet er kontrollert parallelt (si 2 banker på 128 MB hver) du må hver bank kjører på si 700mhz men kjører sammen som de gjør de har en effektiv hastighet 1400mhz eller 1.4ghz.

For en DX10 (Windows Vista) kortet du må se på:

Alle disse unntatt den pixel rør og Toppnummer rørene.

Arkitektoniske endringer kortene har nå bety at Stream Shaders på et kort av denne typen gjøre samme jobb som både pixel rør og toppunktet rør gjorde.

Dette har en fordel i at mens det før (på en DX9 kort) når GPU er gjengivelsesteknologi noen komplekse geometri (behandlet av toppunktet rør) i pixel rør lørdag inaktiv. Dette betydde at spillet bildefrekvenser mai tregere fordi det har alltid vært en disparagy mellom mengden både pixel og toppunktet rør på en kort, er det vanligvis mer pixel rørene. Så for noen shader intensiv gjengivelsesteknologi kortet kan kjøre spillet bra og så plutselig at bildefrekvenser kunne slippe rett ned.

Så, ærlig, jo mer strøm shaders du har det bedre.

Og Yup, jeg vil være å gå for 8800 også.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 8 april 2008, 23:47
Donor Group

Årsaken Jeg foreslår 9600 er at stream-prosessorer i benchmarks gjør absolutt ingen forskjell, og i 9600 benker nesten de samme som i 8800 over hele linja.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 9 april 2008, 12:11
Medlem Group

benchmarks Arent så moro som spill og dvs når stream prosessorer er det:)
Old 9 april 2008, 18:47
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Tidusffx View Post
benchmarks Arent så moro som spill og dvs når stream prosessorer er det:)
Uh, hva? Jeg henviser til benchmarked resultatene av Kamp testing.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 10 april 2008, 03:06
Medlem Group

ah trodde du snakket om 3dmark og slik lol.

Fordelene jeg ser av 9600 er de er billige og kan bli ganske godt overclocked.

Men jeg fortsatt tror 8800 fikk kanten på dem.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.