![]() |
|
| |||
| |||
| Vad är det med dessa? Som ni kanske minns, jag nyligen utsända frågar om en lämplig grafikkort att köpa i sommar. Det visar sig min bror tänker göra detsamma. Han var en titt i några 8800-kort och hittade en som han gillade utseende. De 9600 rekommenderas till mig har en större kärna hastighet (700MHz Vs 600 MHz) och ett större minne hastighet (1900MHz Vs 1800 MHz). Båda korten har 512MB GDDR3. En skillnad vi såg var att han 8800 har 112 stream-processorer och min 9600 har 64. Hur viktigt är antalet stream-processorer? Är det viktigare än grundläggande hastighet / minne hastighet? Skulle 8800 vara värt de högre kostnaderna (ca £ 20 mer eller nåt)? Skål |
|
| |||
| |||
| Jag skulle personligen gå med 8800. |
|
| |||
| |||
| Faktum är att han just hittat en annan 8800: 700 kärna, 1800 mem, 112 stream-processorer och till samma pris som min 9600 512 Gigabyte 8800 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=747240 512 BFG 9600 GT: http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=771460 Så, vilket är ett bättre köp? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I princip stream-processorer är databärare för din bildskärm / grafik, så om du har 64 strream bearbetningsföretagen thats 64 rader med data överförs, så 112 har 122 rader med data flyttar fram och tillbaka givetvis om du har fler stream processorer det snabbare kortet kommer att vara det finns undantag med ddr 2 och DDR3 RAM och gränssnittet storlek men de flesta är fortfarande 256MB im sur andra kommer att alond med andra lösningar
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det finns en hel del att ta hänsyn till när spec'ing ett grafikkort. Först; användning (spel, vid redigering eller bara tittar på dvd: s), upplösningen på din bildskärm och naturligtvis priset, eftersom det finns en mängd pre-overclocked kort av varje modell till salu. De saker som du måste titta på när man tittar på arkitekturen av ett kort: ROP: S (Render utorgan) - Dessa utgångsenergi den producerade pixlar på skärmen. Pixel rören - Dessa producerar pixel och texturer som ska skickas till rop's. Vertex rören - Dessa lägga till specialeffekter (t.ex. explosioner) till objekt som skall produceras för skärmen. GPU (Graphics Processing Unit) hastighet - Bit av ett uppenbart en riktigt, desto snabbare är det desto snabbare kan beräkna verksamhet. Memory controller bitars bredd - Du ser dessa som noteras som 64bit, 128bit och så vidare. De större desto bättre, eftersom det i grunden rör sig den färdiga produkten från pixel rör, vertex rör etc genom baggar och på skärmen. Det bredare lite bredd är mer det kan röra sig vid varje given tidpunkt. Ram - Beroende på hur kraftfull en kort använder rubrikerna ovan dikterar hur mycket RAM-minne du behöver. Dessutom, om du vill spela ett spel med AA RAM belopp kommer i den. Detta är en av mina fokuserar om korten. Om du läst några av mina tidigare inlägg ser du att 256 MB RAM-minne är absolut max du behöver på ett kort vid spel på dagens standard upplösning på 1280x1024 (1440x900 om du använder en widescreen monitor). Vid 1680x1050 eller 1920x1200 du behöver 512MB. Men om ett kort som är lägre delen i GPU, rop, vertex Stakes har 512 MB RAM-minne så det är ingen mening eftersom kortet inte kommer att kunna producera tillräckligt med pixlar etc för att kunna spel på högre upplösningar i första hand så passande nog ram för att göra det är ingen mening helst utom som ett försäljningsargument som oerfarenhet människor kommer att se fler och ansvara för den ett bättre kort. Ram hastighet - När du tittar på ett kort kan du se här citerad på ett effektivt hastighet. Detta är inte marknadsföring. Eftersom RAM på ett kort kontrolleras parallellt (t.ex. 2 banker 128MB vardera) du får varje bank kör på säger 700mhz men kör tillsammans som de gör de har en effektiv hastighet 1400mhz eller 1.4ghz. För ett DX10 (Windows Vista) kort som du måste titta på: Alla ovanstående undantag för pixel rör och Vertex rören. Arkitekt ändringar kort nu att Stream Shaders på ett kort av denna typ gör samma jobb som både pixel rör och vertex ledningarna gjorde. Detta har en fördel i att medan före (på ett DX9-kort) när GPU är konverteringsanläggningar några komplex geometri (behandlas av vertex rör) den pixel rör lördag inaktiv. Detta innebar att spelet frame rates maj bromsa eftersom det har alltid varit en disparagy mellan den mängd både pixel och vertex rör på ett särskilt kort, finns det oftast fler pixel rören. Så för alla Shader intensiva konverteringsanläggningar ditt kort kan köra spelet bra och sedan plötsligt den frame rates kunde sjunka ner. Så ärligt, desto mer ström shaders du har desto bättre. Och japp, jag skulle vara att gå för 8800 också.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Anledningen till att jag föreslår att 9600 är att stream processorer i riktmärken gör absolut ingen skillnad, och 9600 bänkar ungefär detsamma som 8800 över hela linjen.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| riktmärken Arent så kul som spel och thats när stream-processorer är det:) |
|
| |||
| |||
| Eh, vad? Jag hänvisade till referensanvändare resultat Spelet provning.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| ah trodde du pratade om 3DMark och sådana lol. De fördelar jag ser med 9600 är de är billiga och kan mycket väl overclocked. Men jag tror fortfarande att de 8800 fick kanten på dem. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Whats den bästa hårdvaran till Internet Stream Video | chris187 | General Hardware Chat | 3 | Igår 12:40 |
| Gratis Kod att strömma spel över nätverket | CodeFreakC | General Software Chat | 4 | 2 mars 2009 14:33 |
| Processor | Dell320 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 3 januari 2008 20:10 |
| Debatt bearbetningsföretag | Tomas MCA | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 9:e sep 2007 03:34 |
| Det går inte att strömma ljud från PC till Xbox 360 | Rattus norvegicus | Windows-operativsystem | 5 | 15 august 2007 07:31 |
| Thread Tools | |
| |