![]() |
|
| |||
| |||
| Ok så jag har nyligen fått en ny dator för hushållet (info nedan). Nu här problemet. Jag har installerat drivrutinerna och kortet har erkänts men: När jag försöker köra något som kräver lite GFX minne datorn går till "windows stängs för att förhindra skador på ditt system" När jag försöker och få mitt fönster flygmedicinsk riktmärke värdering börjar testet sedan går till "windows stängs för att förhindra skador på ditt system." Jag have'nt ändrats något BIOS-inställningar har jag haft en titt på dem och kan inte se något onormalt, men jag kan inte säga att jag är en expert på BIOS. System Specs ASRock Conroe 1333-1394 Intel Core 2 Duo E6750 @ Stock 250GB SATA II HDD Geforce 8600GT Onboard Audio 19 "TFT Monitor |
|
| |||
| |||
| Kontrollera att kortet sitter ordentligt. Prova att uppdatera drivrutinerna från tillverkarens webbplats. Kontrollera att du psu kan ge tillräckligt med ström för kortet. Regards Howard. |
|
| |||
| |||
| Jag har uppdaterat BIOS och Nvidia Driver fungerar bra nu. |
|
| |||
| |||
| Det är stora nyheter mate och tack för att du meddelade oss. Regards Howard. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Några Processer KORTKLIPPNING Memory Bad - mycket frustrerad !!!!! | blakeaf96 | Virus, spionprogram och säkerhet | 30 | 19 februari 2009 11:55 |
| Stumped på om jag måste lämna unallocation rymden | firefghteremt809 | General Software Chat | 1 | 17 november 2008 17:19 |
| Datorn går inte att sätta på ... blir frustrerad | RSteph49 | General Hardware Chat | 3 | 25 oktober 2008 13:07 |
| Ost är mycket frustrerad | cheesewheels99 | General Hardware Chat | 8 | 12 februari 2008 22:46 |
| Jag stumped ... Så är Microsoft. Grafikkort fråga. | Dmeyer07 | Grafikkort & Skärmar | 5 | 3 november 2007 22:29 |
| Thread Tools | |
| |