mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

TV: n som bildskärm

Reply

Thread Tools
Old 5 december 2008, 23:50
Ledamot Gruppen

Default TV: n som bildskärm

Bra eller dåligt???

I dont verkligen se hur det kan vara dåligt
Old 6 december 2008, 05:23
Givargruppen

Det kan vara dålig eftersom HDTV är tänkt att köras på lägre upplösning med större pixelstorlek, så nära de är inte bra som monitorer.

Regelbundna monitorer är billigare och har högre upplösning.

Om du sitter 5 + meter från bildskärmen, kan det fungera bra, annars är det förmodligen kommer att bli märkbart otäck kvalitet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old December 28, 2008, 11:13
Ledamot Gruppen

Jag anslöt till våra Toshiba laptop till våra Samsung HDTV förra veckan, det är fantastiskt! Jag håller med, du inte vill titta på det på nära håll men det är ganska häftigt att se oblig skärmen på 42 "TV.
Old 30 december 2008, 06:27
Ledamot Gruppen

Du kan vrida den åt andra hållet och använda en skärm som tv? Högre detalj och sådana verkar bra, en TV-tuner kort skulle låta det gå via datorn?
Old 30 december 2008, 10:23
Givargruppen

im köra min dator på min tv nu

Jag köpte en enkel HD-TV och blev förvånad att det hade en VGA-kortplats så riggade upp den och dess perfekt. önskar bara det hade bild i bild att titta på film medan jag använder datorn lol

sparar på el men!

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Monitor tänds och datorn startas upp men skärmen visar inte något mida General Hardware Chat 1 9 juni 2009 15:05
Kloning en 3:e kontrollera Dual övervaka kortet Desertfish Grafikkort & Skärmar 7 31 mars 2008 12:43
Monitor fuzzylady General Hardware Chat 5 20 januari 2008 12:21
LCD-bildskärm - Ditt nuvarande övervaka ... Computer Spec General Hardware Chat 5 6 oktober 2006 01:33
Monitor - intresserad av att köpa en bredbildsskärm övervaka ... Snake General Hardware Chat 8 26 sep 2006 10:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.