![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej. Jag är i färd med att köpa en ny dator, och undrade vad som skulle vara ett bättre alternativ att välja ut dessa två: 1 x GeForce 9800 GT 512MB eller 2 x Radeon HD 3850 512MB i Crossfire Jag är lite av en noob när det gäller dessa saker, så all hjälp skulle uppskattas. Det kan också vara värt att nämna att ATI alternativet är £ 60 dyrare. Tack på förhand. |
|
| |||
| |||
| Hej kompis, jag personligen skulle köpa en nya 4.850 eller 4.870 om du har råd. Dessa nya kort från ATI, de prestera mycket bra och bör kosta mer eller mindre än vad ni föreslog. köpa -- http://www.ebuyer.com/search/?intSto...SubcatUID=2586 här en bra recension -- http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341 hoppas att detta hjälper! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| The 9800GT. Bara för att en typisk 3.850 kan köra ett spel (välj en) vid ungefär samma fps / detalj inställningar som en vanilj 9600GT. En enda 9800GT kommer att överträffa 2 9600GT's i SLI. Som du ser bara runt en 20-40% bättre prestanda med två kort. Dessutom kommer det bero om spelet du spelar är kodade att använda en multi-GPU setup. Utöver detta kommer ett enda 9800GT ger dig möjlighet att spel på 1920x1200. 2 3850's in Crossfire kommer inte ens komma i närheten när man kör en titel som tillåter användning av två kort. Då har du fått extra watt som krävs för ett dubbelt kort setup, en potentiell brist på luftflöde över GPU's, förlust av tillgång till mobo expansion hamnar beror på att ha dubbla kortets ....
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den 9800GT skulle vara mitt val också av samma skäl som Alex.
| |||
| |||
| köpa en 4850 eller 4870. De är förmodligen de nya bästa på marknaden för pengarna och är billigare och bättre än 9800 GTX |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Av alternativen med min DSL ... | vjhalai | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 10 juni 2009 14:52 |
| Ok nästan där: nu kan jag inte få Windows att Utför Automatiska uppdateringar? | ny | Windows-operativsystem | 2 | 3 juni 2009 09:07 |
| Windows XP Mappalternativ | cuttingplier | Windows-operativsystem | 3 | 29 december 2008 10:55 |
| Vilket system skulle ge bättre resultat? | Jakkoff | General Hardware Chat | 9 | 6 juli 2008 22:28 |
| Mappalternativ Problem | Charbo | Virus, spionprogram och säkerhet | 17 | 17 august 2007 10:27 |
| Thread Tools | |
| |