![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| PC var bra i går kväll - i morse ingen signal till skärmen. Vid starta upp (Windows XP Pro), HDD lampan blinkar på enheten blinkar om ingen signal till skärmen. Jag ersatte Power Supply (hade en reservkapacitet på handen). Samma resultat som ovan. Jag tyckte att grafikkortet (Radeon 9800 Pro) Kylfläkten hade helt bryts loss från kylfläns. Jag har ersatt den trasiga Grafikkort kylare med en Zalman VF700 Cooler (även hänt att ha det på sidan). Samma resultat som ovan. Jag tillfälligt ersätts hårddisken med en gammal en jag hade (jag tänka det är att arbeta OK). Samma resultat som ovan. FrågaOm grafikkortet är skjuten, borde datorn fortfarande uppstarten till Windows (vilket det inte gör) eller kan problemet vara CPU AMD Athlon 64 3200 +) eller moderkortet? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej det kommer inte. Det låter som du kokade det, fläktarna är på det av en anledning. Jag skulle växlingsutrymmet det och gå därifrån.
| |||
| |||
| Citat:
Jag gör en hel del arbete med grafiska program med några ganska stora filstorlekar. The Radeon 9800 Pro verkade fungera bra för mina användningsområden. Ska jag gå med en annan Radeon 9800 Pro (uppgraderas från 128 MB till 256 MB) eller kan ni föreslå en bättre Grafikkort i ca. Eller något högre, prisklass? |
|
| |||
| |||
| Carbon skulle vara det bästa person att fråga, jag ska ge honom en knuff, hans hårdvara kunskap är exceptionell. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag ska vänta och se om Carbon svarar. Återigen, många tack. |
|
| |||
| |||
| Inga problem, glad att hjälpa till. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är din prisklass?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|