mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Underclocked GPU og forslag

Reply

Thread Tools
Old 18 juni 2009, 02:23
New Member Group

Default Underclocked GPU og forslag

Hei folkens, jeg er ny på forumet, og siden jeg har vært ute til å oppgradere maskinen min litt senere, så jeg vil sannsynligvis være rundt disse fora for litt av og på.

Anyways, det siste (som betyr den siste måneden eller to) Jeg har fått ganske frustrert med FPS i spill jeg spiller. Jeg kan ikke finne meg computer å bli alt det dårlige samlet, men det virker som GPU er veien bak alt annet. Anyways her er spesifikasjoner.

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
RAM: 3 GB DDR2 @ 400 MHz (langsom høyre)
Hovedkort: Acer MCP73PV
PSU: Ukjent på dette tidspunktet. (gjette 400 eller 500 men im ikke sikker)
GPU: Sapphire Radeon HD 3450 (fulgte med komp)

Det siste jeg har vært ute i dette kortet og for øyeblikket har jeg virkelig fikk hjertet mitt satt på den. Anyways, det er egentlig ikke problemet. Før jeg oppgradere GPU, Jeg lurte på om 20-40 FPS i intens kamp eller 50-120 FPS innendørs virkelig ytelsen for HD3450 eller hvis det er underclocked, som bringer meg til mitt neste spørsmål / kommentarer.

Jeg tilfeldigvis har EVEREST Ultimate, og har hatt det lenge, men jeg har ikke installert den. Anyways, jeg prøvde å finne ut mine hovedkort i Everest i dag, så jeg under GPU og funnet følgende:

GPU Clock 110 MHz (original: 600 MHz)
Memory Clock 252 MHz (original: 400 MHz)

Det står "originale 600 MHz" og "original 400 MHz. Betyr dette kortet mitt er underclocked? Eller er dette bare hastigheten det må være å kjøre skrivebordet mitt?

Edit: For øvrig, hva strømforsyningen anbefaler du med denne riggen og 4890? Den raske listen sier liker 700w men jeg vet ikke om jeg trenger så mye. Selv om jeg ikke er helt sikker.
Old 18 juni 2009, 11:15
Donor Group

Default Underclocked GPU og forslag

Nei, det er ikke underclocked.

The GPU og minne er forskjellige områder av kortet, og deres klokke hastigheten er forskjellige, er dette helt normalt.

Hva med Corsair 520HX for en PSU, det er ikke effekten som teller like mye som folk tror, og du bør ikke trenger 700w allikevel.

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.