mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Underclocked GPU och förslag

Reply

Thread Tools
Old 18 juni 2009, 02:23
New Member Group

Default Underclocked GPU och förslag

Hej killar, jag är ny på forumet, och eftersom jag har sett till att uppgradera min dator lite på sistone, så jag ska nog vara runt dessa forum för en bit på och av.

Hur som helst, på senare tid (vilket innebär den senaste månaden eller två) Jag har fått ganska frustrerad med FPS i spelen jag spelar. Jag kan inte hitta min dator för att vara så dålig totalt, men det verkar som den GPU ligger långt bakom allt annat. Hur som helst här är specs.

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz
RAM: 3 GB DDR2 @ 400MHz (långsam höger)
Moderkort: Acer MCP73PV
PSU: Okänd vid denna tidpunkt. (gissa 400 eller 500 men im osäker)
GPU: Sapphire Radeon HD 3450 (följde med komp)

På senare tid har jag letat i detta kort och just nu har jag verkligen fått mitt hjärta inställt på det. Hur som helst, det är inte riktigt problemet. Innan jag uppgradera min GPU, jag undrar om 20-40 FPS i intensiv kamp eller 50-120 FPS inomhus är verkligen utförandet av HD3450 eller om det är underclocked, vilket leder mig till min nästa fråga / kommentar.

Jag råkar ha EVEREST Ultimate, och har haft det ett bra tag, men jag har inte installerat det. Hur som helst, jag försökte ta reda på mitt moderkort namn Everest dag, jag såg under GPU och funnit följande:

GPU Clock 110 MHz (original: 600 MHz)
Memory Clock 252 MHz (original: 400 MHz)

Det står "ursprungliga 600 MHz och originalet 400 MHz. Betyder det att mitt kort är underclocked? Eller är det bara den hastighet som det måste vara för att köra mitt skrivbord?

Edit: För övrigt, vad strömförsörjning gör du rekommendera denna riggen och 4890? Den snabba listan säger gillar 700w men jag vet inte om jag behöver så mycket. Även om jag inte helt säker.
Old 18 juni 2009, 11:15
Givargruppen

Default Underclocked GPU och förslag

Nej, det är inte underclocked.

Den GPU och minne finns olika områden inom kort, och deras klockan hastighet är olika, det är helt normalt.

Vad sägs om den Corsair 520HX för en PSU, det är inte wattal som betyder så mycket som folk tror, och du ska inte behöva 700w ändå.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Få nya laptop behöver förslag rmcclafl Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 2:a sep 2008 23:20
Suggestions? Jophen Grafikkort & Skärmar 10 22 juli 2008 02:43
Jag vill gärna några förslag Törner General Hardware Chat 3 10 januari 2008 18:36
Några förslag? Vlad General Hardware Chat 13 7 august 2007 13:05
Rank förslag vänligen ... Hybr! D Gemenskapen Nyheter & Chat 10 20 juli 2007 20:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.