mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Den kommande Nvidia 9-serien

Reply

Thread Tools
Old 15 februari 2008, 13:19
Givargruppen

Default Den kommande Nvidia 9-serien

Jo jag läste på internet, den 9-serien är på väg ut från den 21 februari, gör någon veta något om detta? eller var det jag läste just upp för jag har inte lyckats hitta något om det på Nvidia officiella webbplats.

Även om någon känner till något av de specs av kort kan man säga också.

Tack

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 15 februari 2008, 15:50
Givargruppen

Rykten blir allt när det gäller 9800, men om det misstänkta specifikation är något att gå genom detta kommer att bli en allvarlig bit kit för spelare.

När det gäller en release här månaden? Jag tvivlar på det, men det är bara en åsikt som jag har hört en mars Frisläppandedatum svänger runt. Även om detta är bara antaganden.

Bilden nedan är tänkt att vara en pre-release kortet (alltså inte 3: e parts tillverkare dekaler). Som ni ser är det en dual slot och ser om storleken på en GTX, kanske lite kortare.

Det är tydligen baserad på G92 kärnan. Om så det tar en 256-bit memory interface och bygga på 65nm teknik.

Men eftersom det är skapat i samma anda till 7950GX2 det tar 2 GPU och jag skulle fara, 1GB RAM (512MB per GPU), eftersom mer RAM-minne kommer att göra det kort extortionately dyra.

Nvidia: s direktör har även gått till protokollet (med tanke på den massiva föraren frågor med GX2) som säger att "vi har lärt av våra misstag". Så förhoppningsvis detta kort kommer att arbeta för att det är fulla potential direkt ur lådan.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 15 februari 2008, 16:29
Givargruppen

låter bra, någon aning om priser?
Old 15 februari 2008, 17:02
Givargruppen

Jag skulle gissa, med tanke på den pricepoint i GT och GTS, ca £ 300 - £ 350.

-Kanoakavirus
Old 15 februari 2008, 17:52
Givargruppen

Jag skulle inte ha något emot ett av dessa kort när jag får min nya riggen sorteras, även om jag skulle vara tvungen att sälja mitt hus för att ha råd med detta.

Och jag behöver inte ens äger ett hus ..

Mitt System: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moderkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500 GB
Optisk enhet (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Mål / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Kylning:
Zalman CNPS9700NT
Nätverk / Internet:
dubbla gigabit / 20MB Cable
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 15 februari 2008, 18:42
Givargruppen

Jag verkligen tror att du måste nötter att spendera priset på en konsol på ett grafikkort. Det är inte ett rätt eller fel uttalande, bara en åsikt. Och då du har fått priset på bildskärmen för att visa kortets prestanda i alla det är härlighet, då processorn så det kommer inte flaskhalsen, sedan mobo ......

Det bara får mig att undra hur slösaktiga coders av PC-spel egentligen är. Jag menar titta på PS3 architecture; DX9! och att det kan köra grafiskt-superb gaming titlar på HD-upplösningar. Om ni undrar, de 360 har enat DX10 arkitektur (artighet av AMD) är bosatt i det inälvsprodukter.

-Kanoakavirus
Old 16 februari 2008, 00:34
Givargruppen

Jag vägrar att spendera lika med eller mer än hälften av kostnaden för hela maskinen. Jag tillbringade en bra 600 dollar på min rigg, och lägga ett kort som motsvarar det pris som är en fullkomligt löjligt investeringar. med tanke på kortet kan mycket väl överleva maskinen, men den känsliga balansen mellan pris kontra prestanda övergripande är helt blåsta.

1 del av maskinen aldrig fördubbla kostnaden för hela grejen.

det är därför jag vägrar att köpa sådana kort tills priset sjunker till cirka 250 och nedan. Jag kommer inte ens att tänka på 9800 som ett alternativ. Jag är på väg rakt mot ett 8800gt 512MB och sticker med den. det är svårt nog att komma på med kontanter för blodiga sak. men åtminstone kommer det att lägga till en ny bunghole till något spel jag kasta på den.

det är spännande att ett nytt kort med mer grafik bearbetningskraft kommer ut. men alex påpekade, det är som lämnar resten av tekniken bakom. behöver för att få en skärm som kan leverera full grafisk kvalitet, som behöver en maskin som inte kommer att bromsa kort och spel beslutsfattare inte gör det lättare för oss ...

Jag har nästan helt gett upp efter advents i grafikkortet teknik eftersom det är lättare för mig att bara köpa något "äldre" teknik som fungerar nästan lika beundransvärt. Det kommer troligtvis vara en stund innan jag behöver en uppgradering från 8800gt.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 16 Februari 2008, 01:34
Givargruppen

SLI i en låda. 8800GT/GTS kommer att behålla sin överordnade ytterligare minst ett halvår.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 16 Februari 2008, 01:49
Givargruppen

Hmm, lite för mycket för mig då, även för min excesivly dyrt bygga. Var bara ute efter att spendera runt £ 200 varumärken för kort för min bygga minst jag kan få ett bra 8800 för det.
Old 16 Februari 2008, 02:16
Givargruppen

Vad jag finner märkligt är att de har 2 GPUs, kan de endast början ett 8800 Ultra med 30%, eller så har jag hört. Jag kan bara se fördelen av att ha ett kort när du vill SLI dem så mycket som du kan gå (quad nu?), Eftersom den förra kortet x (max slots - 1) kommer alltid att slå det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.