![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har just fått ett 128MB grafikkort, efter att köpa en DVI till VGA-omvandlare som jag har installerat det. Men om uppstart upp får jag en blank skärm (monitorn kvar på standby), men fläkten på grafikkortet snurrar upp och datorn kör Windows. Har jag missat något? Svara snart. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har kortet fungera i DOS eller inte alls?
| |||
| |||
| Fläkten på kortet snurrar upp, men bildskärmen bara kvar på standby och genom det finns ingen pip eller något liknande. |
|
| |||
| |||
| Antingen det är fel eller om det finns en skumma anslutning via DVI-till-Monitor. |
|
| |||
| |||
| Som jag sa innan jag använder en VGA-adapter och jag har fått reda på att kortet faktiskt arbete (från till 2 vänner). |
|
| |||
| |||
| Jo det kan endast en av dessa två saker, antingen fungerar eller inte, oavsett vad dina vänner sagt. |
|
| |||
| |||
| Jag förstår vad du menar, men inte DVI till VGA-adapter måste pressas in ganska ordentligt innan jag får en display på skärmen? |
|
| |||
| |||
| Det finns skruvar på DVI-adapter och VGA-kontakten, se till att de utförs korrekt. |
|
| |||
| |||
| Gjort det och kontrolleras det. Ska jag avinstallera mitt nuvarande kort drivrutiner innan du installerar det nya kortet och dess drivrutiner? |
|
| |||
| |||
| Det är hårdvaran inte programvaran om monitorn inte ens visas i DOS / Post skärmar. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Looking 2 Upgrade Pc Need Help Please | Countissa | General Hardware Chat | 9 | 22 Oktober 2009 11:07 |
| Uppgradera Fråga - Palit ATI Radeon HD 4670 Super! 512MB PCI-E | Cyrez60659 | Grafikkort & Skärmar | 1 | 30 april 2009 19:57 |
| Moderkort Uppgradera Fråga | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 7 februari 2009 20:59 |
| Ännu en uppgradering eller REPLACE frågan ... | anotherbob | General Hardware Chat | 4 | 14 november 2008 19:14 |
| Uppgradera eller inte uppgradera ... det är frågan | cheesepuff | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 22 januari 2008 20:45 |
| Thread Tools | |
| |