![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hello everyone För några dagar sedan köpte jag en annan dator men den kom med GeForce 7500LE PCI-E 16. Detta är en mycket onyttig kort när det doesnt spela något nytt spel så nu tänker jag uppgradera till XFX GForce 8600GT PCI-E. Jag vet också att jag behöver ett nytt nätagg som denna är bara 250W och jag tänkte köpa en billig 500W en. Nu min fråga är: 1) Är det värt att gå till 8600GT eller kommer det inte vara en stor skillnad. 2) Jag har ett annat motherboad Pachard Bell OEM, kommer den att stödja det? 3) Kommer 500W PSU vara ok, jag har bara 2 hårddiskar, 1 DVD och kortet. Jag har nedanstående länkar för den hårdvara jag ville komma, ta en titt och ge mig lite feedback, om det är värt eller inte. Tack GForce 8600GT http://www.ebuyer.com/product/127346 PSU http://www.ebuyer.com/product/126928 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| för ännu bättre jag skulle få en 512MB
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Svar på dina frågor, i ordning:
1. kanske 2. antagligen 3. kanske För # 1 - 8600GT är ett mycket bra kort. I själva verket, skulle du vara bättre att köra en 7950. Om du ska uppgradera, uppgradera väl - inte köpa ett kort som redan föråldrad. Go for the 8800GT, eftersom 8600GT kommer att fungera hyfsat men inte utmärkt på inte bara next-gen spel, men dagens spel gen. För # 2. Du har angett att du redan hade ett PCI-E x16-kort, så jag antar att du har en PCI-E x16 slot, så det borde fungera. För # 3. See # 1. Minst go 600W. 500W skär mycket mycket nära till många nyare hårdvara. Det PSU ser off-märke (se: skräp) och endast har en SATA-kontakt - hoppas 2 / 3 av din kringutrustning kör IDE! Gå till NewEgg och hitta en bra en. Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Uppgradering av grafikkort | rayy | Grafikkort & Skärmar | 1 | 6 oktober 2009 18:34 |
| Grafikkort uppgradering hjälp! ! ! ! ! ! | Laureng123 | Grafikkort & Skärmar | 6 | 30 september 2009 15:37 |
| Uppgradering av RAM-minne och ett grafikkort Behöver Summan Hjälp | Taesin | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 21 augusti 2009 09:26 |
| Uppgradering av mitt grafikkort? | IS 23 | Grafikkort & Skärmar | 11 | 12 januari 2008 17:04 |
| Thread Tools | |
| |