![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Computer Juice Jag ser till att uppgradera mitt grafikkort för att jag gillar spel och de flesta nya spel behöver en nedgång kortet för att köra. Jag vill inte spendera mycket pengar men i stället för att bara uppgradera till nästa nivå jag vill hoppa och några ställen så jag inte behöver uppgradera hela tiden. Min dator spec finns nedan och jag skulle uppskatta några förslag. INTEL P4 3.2GHZ DUAL CORE CPU PCI-X P4 775 TWINS Moderkort 2x 1GB (1024MB) PC4200 DDR2 RAM 250GB SATA HDD, 16X + / - DVDRW DL Optical Drive PCI Express Geforce 6600 512MB Graphics Windows XP Professional (OEM) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är din faktiska budgeten? säger du inte vill spendera mycket kan betyda att du inte vill spendera mer än £ 20, eller det kan innebära, inte mer än £ 150, eller kanske mer.
| |||
| |||
| Hej thingie Jag vill inte spendera mer än £ 150 om det är möjligt. Hälsningar Mizsua |
|
| |||
| |||
| Ok, jag ska ta en titt omkring, har du en preferens mellan ATI eller Nvidia? |
|
| |||
| |||
| Tja om du letar efter ett Nvidia igen, vad jag skulle rekommendera antingen ett 8800GT som finns från ca £ 105 beroende på om du vill ha dem fabrik overclocked eller inte, eller 8800GTS som är tillgängliga från ca £ 140, återigen beroende på om du vill ha dem fabrik overclocked eller inte. |
|
| |||
| |||
| Tack herr Thingie för ditt råd. Jag har alltid använt nVidia men om ATI är lika bra att jag kunde prova dem. Hur kan jag berätta när du köper om det varit overclocked? Jag vet inte om jag skulle prova det här själv. Jag antar att jag kommer att få en bättre kylsystem för en Meater kortet. Dessutom tror du av spec jag gav dig att mitt moderkort etc kommer att hantera detta kort. Tack igen. Mizsua |
|
| |||
| |||
| Ok, bra ATI kort är faktiskt ganska bra på ett mycket bra pris, så de kan bli bättre, men det är svårare att jämföra de båda företagen eftersom samma klocka hastighet för både skulle ge olika performace jag ska försöka hitta några riktmärken för ATI vs Nvidia för att prisklass. Och ja, grafikkortet bör samarbeta med ditt nuvarande moderkort, men du kan behöva ett bättre nätaggregat, beroende på vad du har för närvarande. |
|
| |||
| |||
| Tele-fromt han ser dessa riktmärken, det verkar som om ATI 4850 kommer att bli mycket bättre än 8800GT eller GTS, och priserna börjar på ca £ 120 för 4850. Men det är också ett val om du vill gå ATI eller stick med Nvidia. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bara få ett 8800GT. Det finns mindre än 100 pund. Du kommer att märka en enorm prestanda ökning från en 6600. http://www.ebuyer.com/product/134732
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur är 4850 priser i Storbritannien?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Uppgradering av grafikkort | rayy | Grafikkort & Skärmar | 1 | 6 oktober 2009 18:34 |
| Grafikkort uppgradering hjälp! ! ! ! ! ! | Laureng123 | Grafikkort & Skärmar | 6 | 30 september 2009 15:37 |
| Uppgradering av RAM-minne och ett grafikkort Behöver Summan Hjälp | Taesin | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 21 augusti 2009 09:26 |
| Uppgradering av mitt grafikkort? | IS 23 | Grafikkort & Skärmar | 11 | 12 januari 2008 17:04 |
| Thread Tools | |
| |