mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Uppgradering övervaka och GFX kortet

Reply

Thread Tools
Old 22 februari 2008, 03:04
Ledamot Gruppen

Default Uppgradering övervaka och GFX kortet

hej stötarna,
ive just ime arbetet och nu vill jag stänk ut få en riktigt bra GFX kortet och mobo så är GFX kort jag hade i åtanke

http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=772608

och övervaka

http://www.scan.co.uk/Products/Produ...oductID=688560

vad gör ni tycker jag dont vill ha det bästa av det bästa jag vill bara kunna spela spel med hög upplösning
Old 22 FEBRUARI 2008, 06:22
Givargruppen

£ 117 för 9600gt är inte så dåligt med tanke på dess nära 8800 kvalitet

hur mycket är portot på kortet? bara nyfiken om du är bättre pengar klokt att få 8800gt

ändå att avsätta, vad psu har du? 400 watt psu med 26amps på 12v skenor föreslås

har du kolla detta kort kommer att passa i din databas prydligt etc

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 22 FEBRUARI 2008, 10:27
Givargruppen

Varför i hela friden tillverkare fortfarande kasta RAM på ett kort som inte kan utnyttja allt.

Nej, håll dig borta från detta kort.

Den 256MB 8800Gt är ungefär samma pengar och har nästan dubbelt så makt och gärna spel i native upplösning på skärmen anges.

Eller om du skränande stretch till 8800GT sedan gå för AMD 3850.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 22 FEBRUARI 2008, 12:00
Ledamot Gruppen

Jag tror att de bara gör det som marknadsföring trick, vissa människor förmodligen köpa minne över modellen. Måste vara lite av en idiot ändå. Och du tror att spelare skulle veta skillnaden .... Mehh Jag tror att jag bara disproved min teori.

Redigera - Reading tillbaka tror jag inte det här inlägget är vettigt.
Old 22 FEBRUARI 2008, 17:14
Givargruppen

Jag vet Alex,> = 1600 x> = 1,000 är vanligtvis cutoff för mig, något mer än att jag skulle vara mycket tveksam att inte gå till 512MB. YMMV.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 22 FEBRUARI 2008, 22:07
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Macmac508 View Post
Läsa tillbaka tror jag inte det här inlägget är vettigt.

du kan på något;) Både i "spelare borde veta skillnaden" och "det här inlägget är inte rimligt."

Gamers borde kunna veta skillnaden. Men spel har blivit mer och mer "mainstream" Jag antar att du skulle kunna kalla det att människor kommer att gå ut och köpa allt som är blankt och ser ut som den ska ge dem att "kanten".

Har du haft en sen kväll? Jag har varit sjuk hela dagen och tog några nyquill en timme sedan och jag känner mig som går ut just nu ... kan inte fokusera på någonting.
Old 22 FEBRUARI 2008, 23:17
Givargruppen

Citat:
Slutsatsen är att genomförandet av detta GeForce 9600 GT kom som en trevlig överraskning. Trots chip med endast 64 stream-processorer, 38% lägre processorkraft, och 33% färre transistorer, spel resultat bara var 12% lägre än 8800 GT i genomsnitt. Och det var ännu bättre än 8800 GT 256 MB, med ett belopp mellan 1% utan antialiasing, upp till 45% med det aktiverat. De 8800 GT 256 MB är i hög grad försvåras av dess 256 MB minne, och dessa resultat betyder att det verkligen inte längre ens värt att överväga! Betyder att det var ett mycket bra val att sätta 512 MB minne på 9600 GT, även om det inte står för allt, sedan 8800 GT har samma belopp.
(källa)

Ser ut som med VRAM, storlek har betydelse vid den här punkten. Med AA om du har en 5fps droppe genomsnitt med 9600 - så ta 512 8800 om du kan hitta den inom £ 25, annars gå med 9600.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 23 februari 2008, 00:52
Givargruppen

Vet inte själv. Allt jag kan säga Robina är att jag har gamed på en rigg med en E6850/256mb 8800GT på Supreme Commander till 1680x1050 (206BW) och det var inte en fråga, inte minst. Och med CPU vid denna resolution någon flaskhals skulle ha varit GPU.

-Kanoakavirus
Old 26 februari 2008, 02:15
Ledamot Gruppen

ive beslutat vad övervaka im kommer att få detta är det

http://accessories.euro.dell.com/sna...hs1&sku=130010

jag verkligen vill det, men jag dont kräva en eftersom min crt (17 "liyama) fungerar bra atm så im verkligen fastnat
Old 26 februari 2008, 04:35
Ledamot Gruppen

också en annan fråga jag vill ställa är att jag har ett 7600 kort kommer det att kunna hantera de nya övervaka t.ex. spel eller skulle jag köpa en riktigt bra Gfx kort för spel tillräckligt på monitorn
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.