mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Monitors

Register

VGA Fan lyder som en Buzzsaw!

Reply

Thread Tools
Old 23 april 2009, 08:49
Ny Medlem Gruppen

Default VGA Fan lyder som en Buzzsaw!

Hej, jeg er ny på dit forum og undskylder på forhånd for banker på din dør med et problem.
Dette er ikke et nyt problem fra hvad jeg kan forstå ...
Jeg har for nylig købt en "renoverede" HP Pavilion desktop, der fulgte med en Nvidia 9500GS.
Ventilatoren på dette kort udsender et ekstremt højt Buzzsaw støj på tidspunkter, som jeg ved er uregelmæssig (og fælles med dette kort). Det var ikke svært at isolere støjkilde.
Jeg vil ikke kontakte HP for at beskæftige sig med dette, jeg har læst alt om de defekte og ringere udskiftning kort, som andre har modtaget fra HP, når de vælger denne rute.
I stedet .... Jeg vil foretrække at fysisk erstatte fan mig selv.
Problem: Jeg har en djævel på et tidspunkt at finde en fan (eller kølesystem), at listerne er forenelig med Nvidia 9500GS.
Jeg ved (fra mange søgninger), at det defekte fan på NvidiaGS er et veldokumenteret problem. Næsten alle de forslag på andre fora vedrører "kontakt HP, og de vil hjælpe dig med" svar. Som jeg nævnte, ville jeg virkelig ikke ønsker at gå denne vej.
Jeg er optimistisk, at nogen her kan være stand til at pege mig i retning af en kompatibel eftermarkedet fan eller kølesystem til at afhjælpe dette problem for 9500GS.
Kompatibilitet er mit primære spørgsmål.
Hvis nogen af den slags folk her kunne styre mig i den rigtige retning Jeg vil være mest anerkendende.
Tak!
Old 23 april 2009, 17:06
Donor-Gruppen

Jeg vil blot tage låget ud, måle fan med et målebånd. Det er sandsynligvis blot en standard 80mm fan.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 24 april 2009, 06:30
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Carbon View Post
Jeg vil blot tage låget ud, måle fan med et målebånd. Det er sandsynligvis blot en standard 80mm fan.
Tak.
Diameteren af fan er lidt irrelevant. Jeg er mere optaget med skrue-huller, der holder fan samling på plads, og den begrænsede mængde plads jeg har at arbejde med.
Igen ... kompatibilitet er mit primære problem med at installere en eftermarkedet fan som en bod.
Den nuværende (defekt) fan monteringen klaver-formet (ikke, at det spørgsmål).
Old 25 april 2009, 01:32
Medlem Gruppen

Ville det ikke være nemmere at bare købe et andet grafikkort og whack at i? Der er ingen chance for du kan få det galt, og ender med et knackered kort derefter.

Klaver formet bit du ser, er ikke fan, bare en anden del af kølesystem. Når du tage det ud, vil du kunne se fan. At bit er lavet for stil og normalt direkte luftstrøm i en bestemt retning. Ventilatoren ser nydeligt lille og sandsynligvis også svært at finde en erstatning eller 3. part en men jeg er ikke ekspert på at finde bits sådan.

Det ville virkelig være lettere at købe et nyt grafikkort og installere det, meget lettere.
Old 26 april 2009, 06:33
Donor-Gruppen

Jeg tror Carbon gik mere på det punkt, hvor du bare kunne erstatte fan selv, forlader base på plads.

Anyway, før de køber noget, ville det være værd at kontrollere, det er ikke bare en løs ledning dangling lidt nær fan.
Jeg havde det på min nye bygge, og det lød nøjagtig som du beskriver.

Værd at tjekke
Old 26 april 2009, 07:13
Ny Medlem Gruppen

Tak gutter. Der var absolut ingen ledninger eller forhindringer forårsager støjen.
Jeg har bestilt en bedre kort fra Newegg .... bør her midt på ugen.
Tak for input! ... og passe på den 9500GS, mange har rapporteret samme defekt og HP allerede var klar over det, når jeg rapporteret problemet (siden kortet kom med en fabrik-bygget HP).
Boksen er stadig under garanti, men jeg vil hellere tage sig af det selv (for mange grunde).
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Jeg har ingen vigtigste Windows lyde men nogle apps gøre rnunnery Lyd, højtalere og MP3-afspillere 1 13th May 2009 14:13
** Lyder Holder afskære ** brookaovhaydock Lyd, højtalere og MP3-afspillere 1 2 februar 2009 06:52
Automatisk åbning IE vinduer og lyde akyadav001 Virus, Spyware & Sikkerhed 12 6. okt 2008 09:17
Hjælp! lyder som lyden kommer gennem en tunnel! smiles333 Lyd, højtalere og MP3-afspillere 3 21. sep 2008 07:23
Usædvanlige lyde på Laptop targh Virus, Spyware & Sikkerhed 22 8 marts 2008 18:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.