mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

VGA Fan høres Buzzsaw!

Reply

Thread Tools
Old 23 april 2009, 08:49
New Member Group

Default VGA Fan høres Buzzsaw!

Hei, jeg er ny på forumet, og beklager på forhånd for å banke på døren med et problem.
Dette er ikke et nytt problem fra hva jeg forstår ...
Jeg har nylig kjøpt en "refurbished" HP Pavilion desktop som kom med en Nvidia 9500GS.
Viften på dette kortet avgir et ekstremt høyt Buzzsaw støy til tider som jeg vet er uregelmessig (og felles med dette kortet). Det var ikke vanskelig å isolere støy kilde.
Jeg vil ikke kontakte HP for å håndtere dette, jeg har lest om det defekte og dårlig erstatning kort som andre har mottatt fra HP når du velger denne ruten.
I stedet .... Jeg ønsker å fysisk erstatte fan selv.
Problem: Jeg har en djevel av en gang finne en fan (eller kjølesystem) som viser kompatibilitet med Nvidia 9500GS.
Jeg vet (fra utallige søk) at defekt vifte på NvidiaGS er et godt dokumentert problem. Nesten alle forslagene på andre fora knyttet til "Kontakt HP og de vil hjelpe deg"-svar. Som jeg nevnte, jeg hadde virkelig ikke vil gå den ruten.
Jeg er optimistisk på at noen her kanskje kunne peke meg i retning av en kompatibel ettermarkedet vifte eller kjølesystem å bøte på dette problemet for 9500GS.
Kompatibilitet er mitt primære problemet.
Hvis noen av den typen folk her kunne styre meg i riktig retning Jeg vil være mest pris.
Takk!
Old 23 april 2009, 17:06
Donor Group

Jeg vil bare ta dekselet av, måle vifte med en tape måle. Det er nok bare en standard 80mm vifte.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 24 april 2009, 06:30
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Jeg vil bare ta dekselet av, måle vifte med en tape måle. Det er nok bare en standard 80mm vifte.
Takk.
Diameteren på viften er litt irrelevant. Jeg er mer opptatt av skruen-hullene som holder fan forsamlingen på plass og begrenset plass må jeg jobbe med.
Igjen ... kompatibilitet er mitt primære problem med å installere et ettermarkedet fan som rettsmiddel.
Gjeldende (defekt) fan monteringen er piano-formet (ikke at det er viktig).
Old 25 april 2009, 01:32
Medlem Group

Ville det ikke vært enklere å bare kjøpe et annet grafikkort og klask som i? Det er ingen sjanse du kan få det galt og ende opp med en knackered kortet da.

Pianoet formet bit du ser er ikke fan, bare en del av kjøleanlegget. Når du tar det av, vil du kunne se fan. Det bit er laget for stil og vanligvis å dirigere luftstrømmen i en bestemt retning. Viften ser pen liten og trolig vanskelig å finne en erstatning eller 3dje parts en men jeg er ingen ekspert på å finne biter sånn.

Det virkelig ville bli lettere å kjøpe et nytt grafikkort og installere det, mye lettere.
Old 26 april 2009, 06:33
Donor Group

Jeg tror Carbon gikk mer på at du bare kunne erstatte fan selv, forlater base på plass.

Men før du kjøper noe vil det være verdt å merke det er ikke bare en løs ledning dingler litt nær fan.
Jeg hadde dette på min nye, og det hørtes ut som du beskriver.

Verdt en sjekk

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 26 april 2009, 07:13
New Member Group

Takk fyrene. Det var definitivt ingen ledninger eller hindringer forårsaker støy.
Jeg bestilte en bedre kort fra Newegg .... skal være her til midten av uken.
Takk for innspill! ... og pass opp for 9500GS, mange har rapportert samme feilen og HP allerede var klar over det når jeg rapportert problemet (siden det fulgte med en fabrikk-bygget HP).
Boksen er fortsatt under garanti, men jeg vil heller ta vare på det selv (for mange grunner).
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.