mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

VGA-Fläkt låter som en Buzzsaw!

Reply

Thread Tools
Old 23 april 2009, 08:49
New Member Group

Default VGA-Fläkt låter som en Buzzsaw!

Hej, jag är ny på forumet och ber om ursäkt i förväg för knackar på din dörr med ett problem.
Detta är inte ett nytt problem från vad jag förstår ...
Jag har nyligen köpt en "refurbished" HP Pavilion skrivbordet som kom med ett Nvidia 9500GS.
Fläkten på kortet avger ett mycket högt Buzzsaw buller vid tidpunkter som jag vet är felaktiga (och gemensamma med detta kort). Det var inte svårt att isolera bullerkälla.
Jag kommer inte att kontakta HP för att ta itu med detta, jag har läst allt om den defekta och sämre ersättning kort att andra har fått från HP när de väljer den vägen.
I stället .... Jag skulle föredra att fysiskt byta fläkten själv.
Problem: Jag har en djävul i en Temne hitta en fläkt (eller kylsystem) som listar förenlighet med Nvidia 9500GS.
Jag vet (från ett stort antal sökningar) att den defekta fläkten på NvidiaGS är ett väldokumenterat problem. Nästan alla de förslag på andra forum avse "kontakta HP och de ska hjälpa dig" svar. Som jag nämnde, jag skulle verkligen föredra att inte gå den vägen.
Jag är optimistisk och tror att någon här kanske kan peka mig i riktning mot en kompatibel eftermarknaden fläkt eller kylsystem för att avhjälpa detta problem för 9500GS.
Kompatibilitet är min första fråga.
Om någon av de slag som folk här skulle kunna styra mig i rätt riktning jag skulle vara mest uppskattande.
Tack!
Old 23 april 2009, 17:06
Givargruppen

Jag skulle bara ta med locket på, mäta fläkten med ett måttband. Det är nog bara en vanlig 80mm fläkt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 24 april 2009, 06:30
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Jag skulle bara ta med locket på, mäta fläkten med ett måttband. Det är nog bara en vanlig 80mm fläkt.
Tack.
Diametern på fläkten är lite irrelevant. Jag är mer intresserad med skruv-hål som håller fläkten montering på plats och det begränsade utrymme som jag har att arbeta med.
Igen ... kompatibilitet är mitt primära problem med att installera en eftermarknad fläkt som en utväg.
Den nuvarande (defekt) fläkt monteringen piano-format (inte att det är viktigt).
Old 25 april 2009, 01:32
Ledamot Gruppen

Vore det inte lättare att bara köpa ett annat grafikkort och smäll i? Det finns ingen chans att du kunde få det fel och hamna i en körda kort därefter.

The piano formade bitar du ser är inte fläkten, bara en annan del av kylsystem. När du tar bort, kommer du att kunna se fläkten. Så lite har gjorts för stil och vanligtvis direkt luftflödet i en viss riktning. Fläkten ser ganska liten och troligen svårt att hitta en ersättare eller 3rd party en men jag är ingen expert på att hitta bitar som det.

Det skulle verkligen vara lättare att köpa ett nytt grafikkort och installera det, mycket lättare.
Old 26 april 2009, 06:33
Givargruppen

Jag tror Carbon tänkte mer på den punkt som du kan bara byta fläkten själv, lämnar basen på plats.

Hur som helst innan du köper något skulle det vara värt att kontrollera det är inte bara en lös tråd dinglar något i närheten av fläkten.
Jag hade det på min nya bygga, och det lät precis som du beskriver.

Värt en check
Old 26 april 2009, 07:13
New Member Group

Tack grabbar. Det fanns absolut inga sladdar eller hinder som orsakar bullret.
Jag beställde ett bättre kort från Newegg .... bör vara här i mitten av veckan.
Tack för input! ... och se upp för 9500GS, många har rapporterat samma fel och HP var redan medveten om det när jag rapporterade problem (eftersom kortet medföljer en fabrik inbyggd HP).
Boxen är fortfarande under garanti, men jag vill hellre ta hand om det själv (för många orsaker).
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Jag har ingen viktigaste Windows ljuden men vissa apps göra rnunnery Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 1 13 juni 2009 14:13
** Ljud Håller stoppa ** brookaovhaydock Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 1 2 februari 2009 06:52
Automatiskt öppnande IE fönster och ljud akyadav001 Virus, spionprogram och säkerhet 12 6 oktober 2008 09:17
HJÄLP! låter som ljudet kommer genom en tunnel! smiles333 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 3 21 sep 2008 07:23
Ovanlig Sounds på Laptop targh Virus, spionprogram och säkerhet 22 8 mars 2008 18:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.