mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

VGA till scart dator skärmen?

Reply

Thread Tools
Old 4 juli 2009, 11:59
New Member Group

Default VGA till scart dator skärmen?

Vill bara veta om en dator visas från VGA till Scart. VGA från datorn och scart från TV. Jag vet VGA till VGA och HD till HD och DVI kommer att fungera utan scart visa en dator produktion?
Old 4 juli 2009, 12:29
Givargruppen

Teoretiskt ja.

Men en CRT (katodstrålerör) med SCART-ingången kommer inte. Den pixlar är helt olika, och signalen kan inte visas.

Men en mer modern TFT, LCD, plasma, eller LED-TV, med en scart-ingång bör göra just fine.
Old 19 juli 2009, 15:17
Givargruppen

4D (Fordy (Ford) Ollie

plats på matte .. Jag har också provat en gör-det-själv kit .. dålig bild du bäst använder en s-video leda om ditt grafikkort har stöd för att .. men jag hittade detta bildkvaliteten fortfarande inte var bra

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Datorn startar But No Display, inte ens Post. Please Help björk General Hardware Chat 5 25 november 2009 08:02
Skärmvisning problem - gröna fyrkanter och spel fungerar inte kojowilliams Processorer, moderkort & RAM 0 13 juni 2009 17:12
Dator Problem, kommer inte att visa en sak .. : ( JMember General Hardware Chat 6 20 mars 2009 05:10
En annan dator som inte uppvisar något Oo JMember General Hardware Chat 1 5 mars 2009 05:26
Min dator kommer inte att visa en gammal hårddisk navnut Drives & Removable Media 25 5 maj 2008 06:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.