![]() |
|
| |||
| |||
| Hvordan kan jeg fortelle hva skjermkort jeg har? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan åpne opp saken og har en nosey. Du kan klikke "Start" og deretter "Kjør" og skriv: dxdiag. Klikk "OK" og klikk på "Vis-fanen. Du kan klikke "Start" høyreklikk på "Min datamaskin" og deretter klikke Egenskaper. Velg fanen Maskinvare, på listen der det står "display adapter" bare klikk tillegg sign (+). Du kan også klikke på "Start" og klikk deretter "Kontrollpanel" og deretter klikke "utseende og temaer" og deretter velge "display".
|
| |||
| |||
| Etter fra Sam's innlegg - hvordan kan jeg fortelle om mitt skjermkortet er DirectX 9-kompatibel? Jeg kan ikke si fra DirectX Diagnose ... Jeg har nettopp kjøpt en datamaskin spillet som hadde DirectX 9-kompatibelt skjermkort som ett av kravene som jeg trodde at min var, men når jeg prøver å laste spillet, får jeg feilmeldingen: "Skjermkortet støtter ikke pikselskygger", og deretter avsluttes. Har jeg bare kastet bort pengene mine? |
|
| |||
| |||
| Det er mer enn sannsynlig ett DX9 kort, men kan ikke støtte en bestemt revison av pixel skyggelegging. Whats kortet modell?
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Det er en Intel 82865G - Jeg har nettopp gjort noen graving, og selv om Intel nettside forteller at den er kompatibel med versjoner av Microsoft * DirectX * opp til 9.0. "Spillet (Rise & Fall) har en skrivebeskyttet meg at du kan bare få tilgang til når du har installert spillet, som sier at "Intel 810/815 og 845/865 brikkesett ikke oppfyller minstekravene for å kjøre programmet. Programmet krever et kort som støtter Hardware T & L (Transform og Lighting) og disse Intel brikkesett ikke har det nødvendige DirectX-funksjonalitet er nødvendig for å kjøre spillet. " Very hacket av med Midway - åpenbart nå som jeg har åpnet spillet, jeg kan ikke ta det tilbake til butikkene, selv om datamaskinen og systemet var forenlig med de krav som er angitt på baksiden av pakken. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Midway også gjøre det alle andre spill maker does og sitere det absolutte minimum spec nødvendig for å kjøre spillet, så øker salget. Yup, ser ut som du trenger shader modell 3.0. Har du sett på oppdatere driveren for brikkesettet? Med mindre du allerede har den nyeste.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Sitat:
<ETA-Niks-Windows sier at jeg har den mest oppdaterte driverne for device...> Ah well - muligens et nytt skjermkort da (selv om jeg på nytt å kjøpe et skjermkort til å spille en £ 8 spill ....) - hvor mye vil et nytt kort er trolig koste? |
|
| |||
| |||
| Å spille det spillet? En 6600-serien-kortet vil gjøre fine, 'bout 40 pund (ish)
|
| |||
| |||
| Hmmm ... Skal være å tenke på det - £ 40 for å spille en £ 8 Spillyder en TAD dyrt ... (sparer til bryllupet vårt, slik at alle utgifter er nøye overvåket!) kan holde spillet på en stund, selv om, og se om jeg få andre som trenger skjermkortet oppgradere ... Takk for hjelpen! : o |
|
| |||
| |||
| No problem JoFo. Anytime. :)