![]() |
|
| |||
| |||
| Hur vet jag vad grafikkort jag har? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan öppna ärendet och har en SNOKANDE. Du kan klicka på "Start" och sedan "kör" skriv: dxdiag. Klicka på "ok" och sedan klicka på "Visa"-fliken. Du kan klicka på "Start" högerklicka på "Den här datorn" klicka sedan på Egenskaper. Välj fliken "Maskinvara", på listan där det står "display adapter" klickar du bara på Dessutom tecken (+). Du kan även klicka på "Start" och klicka sedan på "Kontrollpanelen" och sedan klicka på "Utseende och teman" och sedan välja "visa".
|
| |||
| |||
| Till följd av Sam's post - hur kan jag berätta om mitt grafikkort är DirectX 9-kompatibla? Jag kan inte berätta från DirectX Diagnos ... Jag har precis köpt ett dataspel som DirectX 9-kompatibelt grafikkort som ett av de krav, som jag trodde att min var, men när jag försöker ladda spelet får jag felmeddelandet: "Ditt grafikkort stöder inte pixelskuggning" och sedan stängs av. Har jag bara slösat bort mina pengar? |
|
| |||
| |||
| Det är mer än sannolikt ett DX9 kort, men kan inte stödja en viss revison av pixel shading. Vad kortet modellen?
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Det är en Intel 82865G - Jag har bara gjort ett grävande, och även om Intel hemsida säger att det "är förenligt med versioner av Microsoft * DirectX * upp till 9,0." Spelet (Rise & Fall) har läst mig till att du kan bara komma åt när du har installerat spelet, som säger att "Intel 810/815 och 845/865 chipsets inte uppfyller minimikraven för att köra programmet. Programmet kräver ett kort som stöder hårdvara T & L (och belysning), och dessa Intel chipsets inte har den erforderliga DirectX funktionalitet som krävs för att köra spelet. " Mycket hacka bort med Midway - självklart nu när jag har öppnat spelet, kan jag inte ta den tillbaka till butiker, även om min dator och systemet var förenligt med de krav som anges på baksidan av förpackningen. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Midway är också att göra det som alla andra spel maker gör och citerar ett absolut minimum spec som behövs för att köra spelet, så ökar försäljningen. Japp, det ser ut som du behöver för Shader Model 3.0. Har du tittat på att uppdatera drivrutinen för chipset? Om inte du redan har den senaste.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Citat:
Citat:
<ETA-Nope-Windows säger att jag har den mest uppdaterade drivrutiner för device...> Ah bra - möjligen ett nytt grafikkort sedan (även om jag är förbittrade över att köpa ett grafikkort för att spela ett £ 8 spel ....) - hur mycket skulle ett nytt kort riskerar att kosta? |
|
| |||
| |||
| För att spela det spelet? En 6600-serien kort kommer att göra bra, "skjutningen 40 pund (ish)
|
| |||
| |||
| Hmmm ... Ska tänka på den - £ 40 att spela ett £ 8 spelet låter lite dyrt ... (besparing för vårt bröllop, så att alla utgifter är noggrant!) kan hålla i spelet ett tag, men, och se om jag får något annat som behöver grafikkortet uppgradering ... Tack för din hjälp! : o |
|
| |||
| |||
| Inga problem JoFo. Anytime. :)
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger | elioenai | Grafikkort & Skärmar | 3 | 15 mars 2009 14:49 |
| Behöver ATi grafikkortet. Jag är något nytt | ashaiba | Grafikkort & Skärmar | 6 | 19 januari 2009 15:22 |
| Jag vill använda mitt lager grafikkort och min uppgradera grafikkortet Toget | demon102 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 2 august 2008 13:32 |
| HJÄLP! Vilket grafikkort behöver jag? | VideoNightmare | Grafikkort & Skärmar | 3 | 15 mars 2008 05:38 |
| Grafikkort hjälp | divindavid13 | Grafikkort & Skärmar | 11 | 8 oktober 2007 13:15 |
| Thread Tools | |
| |