![]() |
|
| |||
| |||
| hej min skola har en TV statiuon kallas KTV (koda TV) och en en av de datorer som jag jobbar på grafikkort dött eller thats vad lärare tycker att vi har en regel att om någon pjäs om hårdvara bromsar och någon vill ha det de har att skrika "Dibs !!!!" och jag gjorde problemet med grafikkortet är att capsater blåste lite med en resolt på skärmen blinkar som en strobe ljus. Jag har hört att om du sotter den capaster stängas att det kommer att fungera då jag dont har att putta info på kortet Det enda jag vet är att det är ett AGP-kort med ett AVG och DVI-portar på baksidan tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det går inte att löda en kondensator stänga, måste du ersätta det.
| |||
| |||
| Tack Jag antar att myten är Rong hur mycket i en capaster |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur mycket det i en kondensator?
|
| |||
| |||
| Kondensatorer är väldigt billigt men man måste få den korrekta. Du behöver känna till dess kapacitans, dess spänning, och dess slag. Dess kapacitans är tryckt på det - t.ex. 330uf och därför är dess spänning, t.ex. 16v. Vad för typ, om det kan formas sedan dess förmodligen ett elektrolytiskt. Som jag sagt tidigare, eftersom de är tämligen hård komponenter, som ersätter en kanske inte åtgärda problemet. Jag ska bara tillägga, jag har använt 20 + år inom elektronikindustrin, så jag vet vad im talar om. |
|
| |||
| |||
| Jag är en 13 år gammal är som att leta efter en billiga sätt att fixa detta grafikkort |
|
| |||
| |||
| Med alla medel försöka ersätta kondensator. Jag försöker varna dig att det kanske inte rätta till problemet är. |
|
| |||
| |||
| I really dont care om det inte fixa det men det skulle vara ett bra lärande experence |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| väl antingen hur du fick den gratis, vilket kort är det?
| |||
| |||
| Jag vet inte just nu men jag kommer att hålla er uppdaterade |