mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Grafikkort, Stänger efter OC?

Reply

Thread Tools
Old 9 februari 2008, 16:52
Ledamot Gruppen

Default Grafikkort, Stänger efter OC?

Hej, jag överklockat mitt grafikkort förra veckan och efter att jag gjorde, jag ställer in mina ATItool att starta och ladda min OC profil vid start. Nu när jag öppnar ett program som aktiverar mitt grafikkort fläkt går fläkten på under 2 sekunder släcks sedan tillsammans med min bildskärm. Efter att jag måste starta om min dator. Hjälp? min systemåterställningspunkter också dont verk av någon anledning, så jag skränande använda den. när jag återställa min dator den vänder om och säger att det misslyckades.
Old 9 februari 2008, 18:48
Givargruppen

Jag vet inte hur man kan förklara varför din systemåterställningspunkter inte fungerar. men jag kan förklara varför grafikkortet stängs tillsammans med din bildskärm. inser man att med överklockning, ger du kortet mer spänning, eller hur?

Om du använder samma strömförsörjning som följde med datorn, har du hittat ditt problem. din försörjning är inte stark nog att klara belastningen.

Bry dig inte återställa datorn längre eftersom det inte kommer att hjälpa dig ändå.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 9 februari 2008, 20:13
Givargruppen

Eller att du överklockat det alldeles för mycket och bildskärmen går ut eftersom ditt kort håller på att avslutas.

Systemåterställning är en programvara förfarande. Överklockning är en hårdvara förfarande, kommer de att ha någon inverkan på varandra.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 9 februari 2008, 20:14
Ledamot Gruppen

Jag vet att Systemåterställning och OC har ingenting gemensamt, men im säga att så att folk brukar säga till mina återställa min dator.

Finns det något sätt att sätta mitt grafikkort tillbaka till standard. Varje gång jag sätter på ATItool röran upp händer
Old 9 februari 2008, 20:20
Givargruppen

någon med hjärna för att hjälpa dig att lösa problemet kommer aldrig att tala om för dig att återställa datorn när detta är klart hårdvarunära. avinstallera ATI tool. installera det och öppna det igen. kan inte göra röran igen om du avinstallera det för att raderar alla överklocka inställningar ni har gjort och du får börja från början.
Old 9 februari 2008, 20:33
Ledamot Gruppen

hallå. tack! it works fine.
Old 9 februari 2008, 20:40
Givargruppen

glad att höra det. bara vara mer försiktig nästa gång du väljer att överklocka.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Datorn slås på under 3 sekunder, sedan stängs av för 3seconds, sedan tillbaka på? Whyred General Hardware Chat 1 16 juni 2009 06:02
Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger elioenai Grafikkort & Skärmar 3 15 mars 2009 14:49
Jag vill använda mitt lager grafikkort och min uppgradera grafikkortet Toget demon102 Grafikkort & Skärmar 3 2 august 2008 13:32
Grafikkort blando89 Grafikkort & Skärmar 11 1 december 2007 09:22
Videokort sam2545 Grafikkort & Skärmar 12 3 juli 2007 09:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.