mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Konstiga Graphics med Spel

Reply

Thread Tools
Old 7:e Sep 2008, 05:38
Givargruppen

Hej,
När jag spelar spel, efter några minuter spelet fryses i 2-5 sekunder, då grafiken går mycket konstigt. Färgerna förändras och alla pixelated. De mest framträdande färgen är lila. Jag har inte en skärmdump. (Sorry) Det inträffar oftast med Team Fortress 2. Jag tror inte mitt grafikkort är överhettad, eftersom jag sluta direkt efter grafik skruvas, och temperaturen låg på 56 grader celcius. Kan det finnas något annat problem? Eller är mitt kort skruvas?
Specs:
3 GHz AMD X2 6000 +
Nvidia 8600GT
3Gb ram visas i systemet objekt (men jag har 4 pinnar av 1GB i datorn)
Det har hänt tidigare, men inte så ofta som dessa få dagar.
Please help.
Tack på förhand.

EDIT: Om du behöver mig för att spela spelet och se om det händer igen, kan jag inte få fram till helgen, eftersom jag fortfarande på gymnasiet, som kontrolleras av mina föräldrar, som inte tillåter mig att spela spel på vardagar . Jag kommer dock att kunna göra tester gillar 3DMark etc.
Old 7:e Sep 2008, 06:22
Givargruppen

Alla våra svar kommer nästan säkert att kräva att du ska spela det igen, bara så att den kan testas.

Du kan försöka sänka resolution något om spelet tillåter det?

annars vet jag inte, som jag spelar spel på andra plattformar, men inte dator, ledsen.

Hoppas jag hjälpa till lite: D
Old 7:e Sep 2008, 07:10
Administrator Group

Har Gfx kort har en fläkt? Är det blockeras av damm och annan skit?

Låter som överhettning för mig.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7:e Sep 2008, 23:14
Givargruppen

Ja kortet har en fläkt. Jag har nyligen lagt till några baggar och rengöras några damm medan jag på det. Jag kan kontrollera om du vill. Det bör vara ganska dammfri nu.
Jag kan lägre upplösning, men jag kommer inte att kunna prova ännu.
Old 8:e Sep 2008, 00:33
Givargruppen

Överhettning eller skumma PSU är de två möjliga orsaker här.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 8:e Sep 2008, 01:00
Givargruppen

Okej. Hur hittar jag om jag har en skumma PSU? Jag gjorde en video test som jag hämtat här:
http://freestone-group.com/video-car...ility-test.htm
Jag har ett riktmärke resultat av 129, men enligt deras tabell här:
http://freestone-group.com/video-car...k-results.html
Den 8600GT bör 141-240, vilket betyder att mitt kort misslyckas? Den högsta temperatur som jag såg när testet kördes var 63 grader celcius. Jag har hört av kort kommer upp till 70-talet och 80-talet, så jag tror inte att det är för varmt.
Old 8:e Sep 2008, 02:54
Givargruppen

Jag glömde också tillägga att det var släpa efter att jag stänger av spelet. Det fanns också släpa efter att jag gjorde testet ovan, och efter ett 3DMark testet. Kan det betyda något?
Old 9:e Sep 2008, 01:10
Givargruppen

Tja, skulle kunna vara VRAM också, men det är billigare att få ett nytt PSU såvida du fortfarande omfattas av garanti och det är mer sannolikt att.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 9:e Sep 2008, 01:14
Givargruppen

Platsen jag har datorn från har 1 år delar garanti och 3 års arbete garanti. Jag har det i ungefär mars i år så jag ska vara bra? Och hur vet jag om PSU är dålig del? Hur kommer de att veta om det är skumma eller inte? Eftersom jag inte vill gå dit och komma tillbaka när de säger att det är inget fel eftersom de inte kan testa den / vet inte om den är felaktig.
Old 9:e Sep 2008, 01:48
Givargruppen

Sedan bara berätta för dem antingen grafikkortet eller PSU skruvas upp och låta dem lista ut det.

Om de har resurser att ge dig en garanti att de har resurser för att begränsa den.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.