mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Vilka är de bästa monitorer

Reply

Thread Tools
Old 14 april 2008, 22:40
Ledamot Gruppen

hej,

min bildskärm (Hyundai q995) är på väg ut skärmen kommer svart slumpmässigt gånger) Jag tror att jag måste byta.

Vilka är de bästa skärmar där ute?
Jag skulle vilja ha minst 22 tums skärm och definitivt platt skärm (inte CRT) är jag klar med att förlora så mycket utrymme på mitt skrivbord.

Jag vill helst inte tänka på min budget ännu (kommer inte att utgifterna dumt pengar, sannolikt ett par hundra men skulle vilja veta vilka alternativ som finns) som jag vill ha en uppfattning om vad som är det bästa bang för pengar och vad man ska undvika (jag kommer definitivt inte köpa en Hyundai övervaka igen).

min kompis berätta för mig att få en hd tv i stället och kör min pc med hjälp av det, men jag är inte övertygad, vad skulle de pro-och nackdelarna med detta?

Min GPU är inte otroligt (6600gt) men om jag köper en ny övervaka Jag skulle hoppas att det skulle vara mig en stund (jag ska uppgradera mitt grafikkort senare) så när jag får inte spel så mycket nu jag skulle vilja ha en bildskärm som kommer att vara bra för att när jag gör.

nice ett tack

Buchanan
Old 15 april 2008, 00:14
Givargruppen

Dell är exellent

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 15 april 2008, 00:40
Givargruppen

22 "och över för $ 200 är inte möjligt.

Du kan få en 19 "för $ 150-170 dock.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 15 april 2008, 00:43
Ledamot Gruppen

tack för svar cew och kol

med hjälp av pund sterling i stället för $ min vän och def vill gå större än 19 tum
Old 15 april 2008, 00:49
Givargruppen

Ah, just det. Visste inte kontrollera landet. :)

Hanns G HG-281DPB är bra, ViewSonic VG2230wm är bra (men bara 22 "). Om du vill ha över 22" så är det inte här, du kan lika gärna köpa en HDTV.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 15 april 2008, 04:26
Ledamot Gruppen

tack jag ska kontrollera dem och några Dells ut.

alla andra märken som gör riktigt bra monitorer, en hel del människor har samsung skärmar, vilka de vill?
Old 16 april 2008, 11:52
Ledamot Gruppen

skulle en HD-tv vara lika bra som en kvalitet övervaka, Är det någon som känner till pro-och nackdelarna med att använda en i stället för en bildskärm och skulle det vara lätt att ställa upp?
Old 16 april 2008, 14:41
Givargruppen

få en bildskärm
, Snabbare svarstider och bättre res
Old 16 april 2008, 15:19
Givargruppen

några bästa bang för Buck moniter enligt min mening är detta ett im Shure du kan få det i Storbritannien någonstans http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16824112009 den har en bra kontrast för pengarna om du dont sinne utgifterna lite extra http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16824236034

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 19 april 2008, 15:53
Givargruppen

Det finns inte en 22 "skärm som jag personligen helhjärtat kan rekommendera, men för en 20" det skulle vara Samsung 206BW. Ett enkelt superb övervaka, inga spökbilder (spel / fast filmen scener), hög färg tonskala möjliggör trevlig konverteringsanläggningar av mörk färg nyanser, anständigt ljusstyrka och kontrast's. Det är också väl byggd och har subtila estetik.

Det är exakt samma upplösning som en 22 "(1680x1050) bara med en mindre skärm, vilket innebär att pixlar är det lite mindre som hjälper till med bland annat alias. Det kan också hade för cirka £ 170 nu.

Även Cewy nämns Dell. I andra så. Aldrig sett en dålig kontroll från Dell ännu.

Med tanke på det kort du har skulle jag inte rekommendera att få en skärm över 1680x1050. Och kan du skala bilden ändå när spel. Men det beror på spelet du spelar.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.