![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag skulle vilja köpa ett bättre grafikkort än vad jag har men jag har ingen aning om vilken typ av kort som passar min dator. Bildskärmskortet jag har nu är: Intel 82810-grafik registeransvarige. Har jag rätt i att tänka ett grafikkort och en bildskärm adaptern är samma sak? Min Main Circuit Board är ett: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO, LTD MS-6178. Är detta mitt moderkort??? Finns det olika kort som passar endast på vissa datorer? Hur vet jag vilka grafikkort som kommer att vara bra för mig? Jag har verkligen ingen aning om datorer så all hjälp skulle vara mycket uppskattat. Skål! |
|
| |||
| |||
| Jag personligen gillar NVIDIA GeForce produkter. Det beror på vad du vill göra med den. Oavsett vad jag gillar NVIDIA GeForce grafikkort bästa tho. Här är ett kort som är tro sig vara ett bra kort. Det var vad jag hörde jag inte har det själv. Ta en titt i datorn och se om det verkar som om kortet skulle passa in i din dator rätt! http://www.nvidia.com/object/product...9400gt_us.html Jag vet inte om alla Grafikkort själv så ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du verkligen vet inte, jag är inte säker på att du bör ge råd ... för 9400GT är ett HTPC-kort. OP datorn är alldeles för långt ut i dag för alla moderna grafikkort eller uppgradera alls. Moderkortet har en sockel 370 och det har ingen PCI-E slots.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack, jag kollar upp det. |
|
| |||
| |||
| Så är det något jag kan göra för att mina datorer grafik snabbare och bättre? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Väten råd är bra, om du inte har en PCI-E slot ingen aktuell GFX kort kommer fysisk lämplighet.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
|
| |||
| |||
| Vad är en PSU? Är jag det bättre att köpa en ny dator? Köp vägen ... tack till alla för att dela sin kunskap. |
|
| |||
| |||
| En PSU är nätaggregatet som driver alla komponenter. Du kommer huvudsakligen att titta på att köpa en ny dator. Den enda del som du skulle gå att hålla i en "uppgradering" skulle vara fallet i alla fall, och de är billiga.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Jag använder ett Nvidia GeForce 5700 LE. Det är ett gammalt kort, men fortfarande fungerar mycket bra för vanliga affärer. Det har pågått i mig för evigt, och är fortfarande starka efter år och år. Nvidia gör kvalitet kort, och någon av de nya GeForce teknik kort skulle vara perfekt! |