mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

XFX GeForce 9500 GT fungerar inte

Reply

Thread Tools
Old 27 juni 2009, 23:08
New Member Group

Default XFX GeForce 9500 GT fungerar inte

Jag har precis köpt detta grafikkort för att kunna spela DirectX 10 spel. Jag har lagt grafikkortet i min hårdvara redan, men när jag sätter disken i den inte gör ett pop-up så jag kan ladda ner drivrutiner. Det bara säger att grafikkortet inte är ett xfx kort. Även när jag köpte min dator det kom inte med en grafik card.It fortfarande säger att mitt grafikkort är en Intel (R) G33/G31 Express Chipset Family.
Old 28 juni 2009, 00:20
Moderator-gruppen

Vilket OS använder du?

Du kan få förare härVälj ditt operativsystem och GPU typ första

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 28 juni 2009, 02:10
Givargruppen

Har du såg innan ersätter kortet du blinkar med BIOS???? Om du inte gör detta kommer den fortfarande att leta efter din tidigare grafikkort i datorn. Jag föreslår att du stänger av datorn, koppla loss all makt leder Flip ut ombord BIOS batteriet lämna ut i 10 sekunder och placera det igen och sedan lägga ditt nya grafikkort och åter ansluta makt leder och sedan inställningarna i BIOS grundläggande Datum, temne.
Old 28 juni 2009, 02:44
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mrberty View Post
Har du såg innan ersätter kortet du blinkar med BIOS???? Om du inte gör detta kommer den fortfarande att leta efter din tidigare grafikkort i datorn. Jag föreslår att du stänger av datorn, koppla loss all makt leder Flip ut ombord BIOS batteriet lämna ut i 10 sekunder och placera det igen och sedan lägga ditt nya grafikkort och åter ansluta makt leder och sedan inställningarna i BIOS grundläggande Datum, temne.
?
Citat:
Har du såg innan ersätter kortet du blinkar med BIOS????
Vad snackar du om? han / hon har inget behov av att göra det, även om det kallas för att återställa bios ....... inte blinka!

Citat:
Om du inte gör detta kommer den fortfarande att leta efter din tidigare grafikkort i datorn
Har du läst denna del?
Citat:
Ursprungligen postat av TubZoo View Post
Även när jag köpte min dator det kom inte med en grafik card.It fortfarande säger att mitt grafikkort är en Intel (R) G33/G31 Express Chipset Family.
Det är ombord, inte en tidigare GPU!

Old 28 juni 2009, 10:40
Givargruppen

Ok stavfel fel på Blinkar inte återställa! men även om de har använts ombord grafik med ut är inställningen i BIOS batteriet innan det nya kortet i den kommer inte att fungera! Jag bygger datorer för en levande och på regelbunden basis med bygga ny dator eller bara installera nya grafikkort det är vad jag måste göra för att lyckas få kortet att fungera.
Old 28 juni 2009, 14:24
Moderator-gruppen

Om du är rätt så är jag chockad!
Inte för att komma till en e-penis striden, men av alla datorer som jag har byggt / fast i mitt liv (100 s) Jag har aldrig behövt göra det, kanske inaktivera ombord i bios men aldrig ta bort batteriet, även om det skulle förmodligen vara lättare att byta CMOS jumper över och tillbaka

Old 28 juni 2009, 22:01
New Member Group

Jag har försökt att inaktivera onboad bios men alla har sagt mig att ändra den primära grafikkort används. Jag har provat alla PCI-E dem men ingenting har förändrats, säger samma sak
Old 28 juni 2009, 23:28
Moderator-gruppen

Visste du prova att inaktivera den i bios och gjorde försök att hämta drivrutinerna manuellt?
Vilket OS använder du?

Old 29 juni 2009, 00:49
Givargruppen

Hmm sant om hoppare jag personligen har funnit att bara göra batteriet ive alltid gjort det på detta sätt och även om att byta ut grafikkortet till hårdvara ectt .. Jag antar att folk gör saker på olika sätt och få samma resultat:)
Old 29 juni 2009, 05:03
Administrator Group

Du behöver aldrig blixt BIOS, om du inte vill montera en processor som inte var när styrelsen gjordes, även det är sällsynt.

Blinkande BIOS till en ny GFX kort, nej!

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.