![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo Ik heb een ASUS P5VDC-MX moederbord. Het heeft 2 DDR1 en 2 DDR2 slots op. Hieronder zijn enkele links voor de specificaties: Officiële Site: Koppelen Andere (Lijsten Max Capaciteit RAM): Koppelen Tot voor kort had ik 2 512mb DDR1 stokjes in mijn 2 DDR1 slots. Ik heb onlangs gekocht 2 stokjes van (vermoedelijk) ULTRA 1024MB PC4200 533MHz DDR2 van tigerdirect.com, hier is het item link: Koppelen Zodra ik mijn computer opgestart up merkte ik dat de bios opgenomen mijn totale systeem ram als 1024MB. Ik geladen en onder WinXP systeem eigenschappen staat 1.00GB. Ik rende Belarc Advisor en hij zegt: Slot 'DIMM0' heeft 512 MB (serienummer SerNum0) Slot 'DIMM1' heeft 512 MB Een ander vreemd ding hiervan is dat de sticker op elke stick luidt: Ultra DDR2 2048MB PC4200 533MHz (2 X 1024MB). Dezelfde beschrijving is op de buitenkant van het pakket ze kwam inch Kijkend naar elke stok, lijkt het erop dat ze elke 2GB, hoewel het pakket, zegt 2GB vet brief op, samen met het "Ultra DDR2 2048MB PC4200 533MHz (2 X 1024MB)". Ben ik ontbreekt een instelling of zo? Ik heb ervoor dat ze in de 2 DDR2 slots, aangezien dit zou technisch onmogelijk is om ze in de DDR1 zijn. Elke website Ive keek op het mobo specs op zegt zij ondersteunt maximaal 2GB. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Oh, en ook Windows lijkt te nemen FOREVER laden nu. Ik moet wachten ongeveer 2-4 minuten, terwijl de XP "scrollbar" is er voor Windows te laden. |
|
| |||
| |||
| Zijn de DDR1 stokjes nog in? Ik denk dat u niet kunt gebruiken DDR1 en DDR2 tegelijk. Probeer het verwijderen van de oude ram en zie wat er gebeurt.
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De stokjes zijn een GB elk. Het zegt alleen 2 op hen omdat zij afkomstig zijn gebundeld met als 2x1024.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Zoals hierboven vermeld, kunt u alleen uitvoeren DDR OF DDR2, verwijder de DDR-sticks als je nog niet hebt.
Vervolgens verwijdert u 1-stick van het DDR2-spul, en kijken of er iets verandert, als er niets verandert, heeft die stok terug in en verwijder de andere, is er iets veranderen? indien een van beide wijzigingen, probeer de stokken aan de andere DDR2 slots, en herhaal. Dit is omdat het zou een defecte RAM-stick of een defecte RAM-slot (dit gebeurde op mijn jongere broers moederbord) Mijn Systeem: Eerste OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De sticks worden 1GB ieder geval wanneer gekoppeld zal een totaal van 2GB. Zoals anderen al hebben gezegd kunt u geen gebruik van DDR en DDR2 samen, zodat u zal hebben om de oude DDR RAM.