![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo Jeg har en ASUS P5VDC-MX hovedkort. Den har 2 DDR1 og 2 DDR2 sporene på den. Nedenfor finner du noen linker til spesifikasjoner: Offisielt nettsted: Forbindelse Annet (Lister Max RAM Kapasitet): Forbindelse Inntil nylig hadde jeg 2 512MB DDR1 kjepper i mitt 2 DDR1 plasser. Jeg har nylig kjøpt 2 pinner av (ha) ULTRA 1024MB PC4200 533MHz DDR2 fra tigerdirect.com her er elementkoblingen: Forbindelse Så snart jeg oppstart datamaskinen opp la jeg merke til at BIOS oppført min totale system ram som 1024MB. Jeg lastet WinXP og under system egenskaper står 1.00GB. Jeg kjørte Belarc Advisor og sier: Slot 'DIMM0 "har 512 MB (serienummer SerNum0) Slot' DIMM1" har 512 MB En annen merkelig ting om dette er at klistremerket på hver pinne lyder: Ultra DDR2 2048mb Pc4200 533MHz (2 x 1024MB). Det samme beskrivelse er på utsiden av pakken de kom i. Etter hver pinne ser det ut til at de er 2 GB hver, selv om pakken sier 2GB med fet bokstav på den, sammen med "Ultra DDR2 2048mb Pc4200 533MHz (2 x 1024MB)". Jeg mangler en innstilling eller noe? Jeg sørget for å sette dem i 2 DDR2-plasser, siden det ville være teknisk umulig å sette dem inn i DDR1 seg. Hvert nettsted Ive kikket opp mobo spesifikasjoner på sier den støtter 2GB max. Eventuelle hjelpe ville være verdsatt. Oh, og også Windows synes å ta Forever Beregnigner nå. Jeg må vente ca 2-4 minutter mens XP "pilen" går for windows å laste. |
|
| |||
| |||
| Er DDR1 holder fortsatt på? Jeg tror at du ikke kan bruke DDR1 og DDR2 samtidig. Prøv å fjerne det gamle ram og se hva som skjer.
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den pinner er en GB hver. Det bare sier 2 på dem siden de kom sammen sammen som 2x1024.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Som nevnt ovenfor, kan du bare kjøre DDR ELLER DDR2, fjerne DDR kjepper hvis du ikke allerede har.
Deretter kan du prøve å fjerne 1 pinne av DDR2 ting, og se om noe endringer dersom ingenting endres, settes som pinne igjen og fjerne de andre, gjør noe endres? hvis enten endringene, kan du forsøke å bytte den holder seg til den andre DDR2 sporet, og gjentar. Dette er fordi det kan være en defekt RAM pinne eller en defekt RAM slot (dette skjedde på min yngre brødre hovedkort) Min System: Først OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den pinner blir 1GB hver så når s.koblet vil funksjonen totalt 2 GB. Som andre har sagt kan du ikke bruke DDR og DDR2 sammen slik at du må fjerne det gamle DDR RAM.