![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Min far har en Acer Aspire T180 dator med Sempron 3200 + och bara 512 MB RAM. Datorn är plågsamt långsam nu och det är definitivt dags att göra vissa uppgraderingar. Jag har kört Everest Home Edition men det har egentligen inte kasta något ljus på vilket moderkort systemet. Jag skulle kunna öppna upp ärendet och ser Men jag har varit i en motorcykel olycka och krossade mina knän cap och jag kan inte gå ännu mindre ta en dator i bitar. Jag skulle vilja veta vilka RAM skulle passa systemet aswel vad CPU uppgraderingar är möjliga? Tack;) Josh |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Stick ett gig RAM i detta skulle göra världen skillnad. Och det är ganska billigt.
512 MB är ungefär den minsta bara att köra XP. Jag skulle också rekommendera meddelanden i viruset forum och se till att maskinen är ren, malware långsammare datorer ett parti och är inte alltid uppenbara. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Okej tack, jag tror att detta RAM skulle vara lämpliga för datorn; Länk till webbplats Vet du som en man kan vända sig för det? PC2-4200 PC2-5300 PC2-6400 Jag antar att jag skulle lika gärna kunna gå för PC2-6400 som RAM är kompatibelt bakåt tror jag, ville bara kolla ändå. Till priset av att RAM så kunde jag lika gärna få 2GB som skulle göra en enorm skillnad. Tror ni inte en processor uppgradering är nödvändigt? Tack |
|
| |||
| |||
| Du vill ha samma typ som du redan har, snabbare RAM kommer bara att köra så snabbt som ditt långsammaste minne. Om du inte köper alla nya, sedan få ett matchande par av de fasta hastighet din motherboaard kommer att stödja, prova Acer plats att ta reda på. Också bättre erbjudanden kan tas här> http://www.dabs.com/category/compone...421-4294957152 Det finns inga sådana saker som Acer T180 särskilda RAM, det är alla samma så du behöver inte handla på ett ställe som säger att de gör RAM för din exakta märke / modell. Dabs också billigare för ett varumärke. |
|
| |||
| |||
| Jag vet att det inte är specifikt RAM för Acer datorer, jag bara konstaterade att platsen samtidigt söka och tyckte det var ganska billigt. Om man tittar på den webbplats du kopplade jag hittade den här; Kingston Value Ram Jag tror på 2 GB som kommer att göra bra, om du vill bekräfta? :) Tack för din hjälp |
|
| |||
| |||
| Jag tror att kommer att fungera alldeles utmärkt, |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp! Matris PII Pro eller Acer Aspire M3802 | paty | General Hardware Chat | 13 | 26 november 2009 11:29 |
| Hjälp med Acer Aspire 8930! Snälla? | Zooropean11 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 1 juli 2009 15:21 |
| Köp Acer Aspire 5920? | MJM | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 9 | 19 juli 2008 18:47 |
| Acer Aspire 5610Z | Acerman | General Hardware Chat | 2 | 14 november 2007 07:36 |
| Nya Acer T180 dator med gamla högtalare | Biggypop46 | General Hardware Chat | 2 | 28 januari 2007 08:25 |
| Thread Tools | |
| |