![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I sidste uge havde jeg fire OS installeret på min vigtigste computerapplikationer - Virkelig stum, hvis du ved hvad jeg mener men det er den eneste, der er stærk nok til at køre XP, Vista, Win 7 32, og Vind 7 64. Jeg har aldrig gjorde få reparationsdiskette Commander til at køre på en harddisk - et eksperiment til et senere tidspunkt måske. Anyway jeg var Bouncing tilbage en fremsat i Win 7 og XP (Vista kun varede en time BTW) og derefter det blæste op. Genstart gå i to Win 7 og installere nogle drivere - drivere mislykkedes, men det er et andet problem. Gik tilbage til XP Jeg gik til et websted på udkig efter nogle drivere til Win 7 32 bit, jeg var i XP som normalt, og da jeg kom ud af XP til at gå til Win 7 32 F1 prompten dukkede op. Mærkeligt, men jeg gik ind og kiggede på det drev, tid, OC (OverClocking) setup hver ting kiggede ok. Ved en fejltagelse (XP er standard OS i startmenuen) jeg lade XP belastning. Jeg bruger et program kaldet Indstil Affintiy II, når systemet startes (lidt langsom ved den måde) den affinitet prgram var ikke i bakken. Så jeg går til nystartede og klik på det program, vil den ikke køre .... virkelig underligt. Jeg åbner Enhedshåndtering og klik på processorer, kun én processor. Nu, hvorfor kun en processor? (Det er en Intel Q6600@3.04 GHz, fire processorer). Det første, der kom til at tænke på (ikke gjorde, hvad jeg burde have gjort) var, at måske føreren for forarbejdningsvirksomhederne var korrupt. Så som en god brugeren (ikke en tech) jeg køre MS opdateringsprogrammet. Genstart, stadig kun en processor ikke fire! Så jeg går ud på nettet og gøre en søgning efter information om, hvorfor XP kan ikke se en Multiprocessor. Intet værd at nævne, viser op med undtagelse af en service pack ved MS. Jeg hente servicepakken, og forsøger at installere den, vil den ikke installere, fordi det er ældre end den SP 3 Jeg har installeret. Jeg er stadig i Doh! tilstand, jeg stadig ikke har prøvet en af de Win 7 installerer. Så det næste dumme ting blev jeg sat tilbage min uge gamle image XP på SSD og se, hvad der sker. Ikke alt for smart nu kan jeg ikke få adgang til Win 7 partitioner med ud geninstallere Win 7 32 (Den har Dual Boot Manager ikke de 64 bit). Ikke godt kun en processor, så jeg beslutter at geninstallere XP og blæse væk Win 7 partitioner. Doh! er virkelig stærk på dette punkt. Stadig kun en processor og nu Jeg har slettet min Win 7 installerer .... Næste jeg går til ASUS og se på det ofte stillede spørgsmål for mit bundkort. Ingenting, så jeg kigger på BIOS-opdateringer, der er to der nyere end den ene jeg har installeret, da jeg købte bundkortet. Det interessante del af den beskrivelse var - »Opdatering til Multiprocessor CPU's!" Så jeg hente den og flash BIOS. Efter flash systemet genstarter, og jeg får F1 hurtigt som normalt. Så jeg går i indstille dato og stikke rundt i BIOS. Ved du, hvad ACPI gør? Advanced Configuration and Power Interface? Uhhh - Nej! Jeg gøre nu, hvis det er slået så bundkortet og operativsystemet kan ikke comminicate om processor. OS forudsætter der kun er én processor og bundkort (via BIOS) ikke fortælle OS der er en Duo eller Quad processor installeret. Det kontrollerer også den effekt indstillinger for processor. Hvis jeg var tweaking spænding på processorer jeg ville have bemærket noget var galt med det samme, men jeg ved ikke tweak spænding efter at ødelægge et perfictally god P4. Så det moralske til dette indlæg er ikke være i DOH! tilstand, når fejlfinding din hardware problemer. Hvis jeg havde af begyndte en af de Win 7 installerer og kontrolleres Device Manager ville jeg have vidst det ikke var et OS problem men et hardware problem. Og hvis du har en Multiprocessor bundkort og anden grund det tilbage til den normale enkelt processor ser på ACPI før du gør det DOH! Nu Hvorfor gjorde ACPI blevet deaktiveret? Jeg har en theroy - Bouncing fra Win 7 til Vista til XP ca en gang i timen for det meste af en dag eller anden måde ødelagt BIOS-indstillinger. I et par uger, når mit arbejde belastning dråber off Jeg har et ekstra SSD, at jeg vil installere alle tre OS's på igen og se om jeg kan duplikere det problem. En hård lession men så de gode normalt er. :)
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| ACPI fejl ved installation af ny ram | cammochris | CPU, bundkort og RAM | 4 | 24 august 2008 14:03 |
| Thread Tools | |
| |