vähemmän oman pääoman

Magazine
Go Back   Tietokone Juice > Tietokonelaitteistot > CPUs, Emolevyt & RAM

Register

ACPI Onko Mitä?

Reply

Thread Tools
Old 24. päivästä toukokuuta 2009, 20:39
Rahoittajien ryhmän

Default ACPI Onko Mitä?

Viime viikolla oli neljä OS asennettu minun tärkeimmät tietokonesovellukset - Todella Dumb, jos tiedät mitä tarkoitan, mutta se on ainoa, joka on riittävän tehokas aikavälillä XP, Vista, Win 7 32, ja Win 7 64.

En ole koskaan ollut saada ERD Commander näytettäviksi kovalevyn - kokeilua varten myöhemmin ehkä.

Joka tapauksessa olin palautuvaksi takaisin annetaan Win 7: n ja XP (Vista vain kesti tunnin BTW) ja sen jälkeen se hajosi.

Käynnistä mennä sisään Win 7 ja asentaa joitakin ajureita - kuljettajat epäonnistui, mutta se on eri ongelma. Meni takaisin sisään XP

Kävin verkkosivusto etsit jotain ajurit Win 7 32 bit, olin XP normaalisti ja kun tulin ulos XP mennä Win 7 32 F1 kehote tuli.

Strange mutta menin ja tutustunut asemat, aikaa, OC (overclocking) setup jokainen asia näytti ok.

Vahingossa (XP on oletus OS vuonna Boot Menu) saan XP: n kuormituksella.

Käytän ohjelma nimeltä Set Affintiy II, kun järjestelmä alkoi (hieman hidas, että tavalla) on affiniteetti prgram ei paperilokeroon.

Joten mene käynnistyä ja valitse ohjelma, se ei toimi .... todella outoa.

Avaan Laitehallinnan ja klikkaa jalostajat, vain yksi suoritin. Nyt, miksi vain yksi suoritin? (Se on Intel Q6600@3.04 GHz, neljä jalostajina).

Ensimmäinen asia, joka tuli mieleen (ei tehdä, mitä minun olisi pitänyt tehdä) oli, että ehkä on kuljettajan jalostajien oli vahingoittunut. Niin kuin hyvä käyttäjä (ei tech) I suorittaa MS Update-ohjelmasta. Käynnistä uudelleen, edelleen vain yksi suoritin ei neljä!

Joten mene ulos Webissä ja tehdä etsiä tietoa miksi XP ei nähdä monen. Ei mitään mainitsemisen arvoista näkyy, lukuun ottamatta Service Pack jäsenvaltiot. Voin ladata Service Pack-paketin ja yrittää asentaa sen, se ei voi asentaa, koska se on vanhempi kuin SP 3 Olen asentanut.

Olen yhä mukana DOH! tilassa, en ole vielä kokeillut jonkin Win 7 asennuksille.

Jotta seuraava tyhmä juttu oli minun laittaa takaisin minun viikon vanha kuva XP annetun SSD ja katso, mitä tapahtuu. Ei liian älykäs nyt en voi käyttää Win 7 osiot ilman uudelleenasentamistoiminnot Win 7 32 (Se on Dual Boot Manager ole 64-bittinen).

Ole hyvä vain yksi prosessori, joten päättää asentamaan XP: n ja puhaltaa pois Win 7 osioihin. DOH! on todella vahva tässä vaiheessa.

Silti vain yksi prosessori, ja nyt olen Poistin Win 7 asentaa ....

Seuraava siirryn ASUS ja tarkastella FAQ minun emolevyyn. Ei mitään, sitten katson BIOS-päivitykset on kaksi olemassa uudempi kuin yhden Olen asentanut kun ostin emolevyn. Mielenkiintoinen osa, discription oli - "päivitys monen suorittimen n!" Joten voin ladata ja flash BIOS.

Kun salaman järjestelmä käynnistyy uudelleen ja saan F1 kehotteessa tavanomaiseen tapaan. Joten mene asettaa päivämäärän ja penkoa in BIOS.

Haluatko tietää, mitä ACPI ei? Advanced Configuration and Power Interface? Uhhh - Ei!

En nyt, jos se on pois sitten emolevyn ja Käyttöjärjestelmä ei voi comminicate noin jalostaja. OS oletetaan, on vain yksi prosessori ja emolevyn (kautta BIOS) ei kerro OS on Duo-tai Quad suoritin asennettuna. Se on myös valtuudet asetuksia jalostaja. Jos minulla oli säätämistä jännite on Jalostajien olisin huomannut jotain oli vialla heti mutta en nipistää jännitteet jälkeen tuhoaminen perfictally hyvä P4.

Joten moraalinen tähän tehtävään on ei, on DOH! tilassa, kun vianmäärityksen laitteistoosi ongelmia. Jos olen saanut aloittanut jonkin Win 7 asentaa ja tarkistanut Laitehallinta olisin tiedossa ei ollut OS ongelma vaan laitteiston ongelma.

Ja jos sinulla on monen emolevyn ja jostain syystä se palaa normaaliin yhden prosessorin tarkastella ACPI ennen kuin tekee DOH!

Nyt Miksi ei ACPI tullut pois päältä? Minulla on theroy - Pomppien alkaen Win 7 Vistan XP noin kerran tunnissa useimpien päivässä jotenkin vioittunut BIOS asetuksia. Kun pari viikkoa, kun työmäärä putoaa Minulla on varaosien SSD että aion asentaa kaikki kolme OS: n uudelleen ja nähdä, jos voin toistaa ongelma.

Kovaa lession mutta sitten hyviä usuall ovat.

:)

My System: Auts

Processor (s):
Core 2 Quad@3.05 GHz
Emolevy:
ASUS P5K D / WiFi
RAM-muisti:
4 Gig
Graphics Card (s):
Nvidia 8500 GT
Äänikortti:
Kaksi, sulautetut, SoundBlaster PIC 512
Kiintolevy (t):
SSD 64 Gig, 370 Gig, 400 Gig
Optinen asema (t):
2 DVD - + RW
Asia / PSU:
Antec 500W
Jäähdytys:
Thermalake, Juna 3 Ton
Network / Internet:
Firewalled laitteiston ja ohjelmiston
Monitor (t):
Princeton 19 "LCD - Tarvitsetko uuden.
Operating System (s):
XP, Win 7 32, Win 7 64
Reply

Register

Kirjanmerkit

Samanlaisia Threads
Kierre Thread Starter Forum Vastaukset Last Post
ACPI virhe asennettaessa uusi ram cammochris CPUs, Emolevyt & RAM 4 24th Aug 2008 14:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.