![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Afgelopen week had ik vier OS geïnstalleerd op mijn hoofdcomputer - Dumb eigenlijk als je weet wat ik bedoel maar het is de enige die is krachtig genoeg om te draaien XP, Vista, Windows 7 32, en Win 7 64. Ik heb nooit kreeg ERD Commander te lopen op een harde schijf - een experiment voor een later tijdstip misschien. Toch was ik terug stuitert een in de Win-7's en XP (Vista alleen duurde een uur BTW) en vervolgens blies op. Herstart go in to Win 7 en installeren sommige drivers - drivers niet, maar dat is een ander probleem. Ging terug naar XP Ik ging naar een website op zoek naar een aantal drivers voor Windows 7 32 bit, ik was in XP als normaal en toen kwam ik uit van XP naar Windows 7 32 de F1-prompt kwam. Vreemd, maar ik ging in en keek naar de stations, de tijd, de OC (Overclocking) setup every thing keek ok. Per ongeluk (XP is de standaard OS in het Boot Menu) Ik laat XP belasting. Ik gebruik een programma genaamd Set Affintiy II, wanneer het systeem van start (een beetje traag door de manier waarop) de affiniteit prgram was niet in de lade. Dus ik ga naar opstarten en klik op het programma, zal het niet lopen .... echt raar. Ik open het Device Manager en klik op de processoren, slechts een processor. Nu waarom slechts een processor? (Het is een Intel Q6600@3.04 GHz, vier processoren). Het eerste dat kwam Mind (niet doen wat ik zou hebben gedaan) was dat misschien wel de driver voor de verwerkers werd beschadigd. Dus graag een goede gebruiker (geen tech) Ik voer de MS Update programma. Opnieuw moet worden opgestart, nog steeds slechts een processor niet vier! Dus ik ga op het internet en een zoekopdracht voor meer info over waarom XP niet een multiprocessor. Niets vermeldenswaardig te zien, met uitzondering van een service pack van MS. Ik download het en probeer het service pack te installeren, zal het niet installeren omdat het ouder is dan de SP 3 Ik heb geïnstalleerd. Ik ben nog steeds in de Doh! modus, Ik heb nog niet geprobeerd een van de Win 7 installeert. Dus de volgende stomme ding was ik weer mijn week oude imago van XP op de SSD en zie wat er gebeurt. Niet al te slim nu kan ik geen toegang tot de Win 7 partities zonder herinstallatie Win 7 32 (Het is de Dual Boot Manager niet de 64-bits). Niet alleen een goede processor, zodat ik opnieuw XP en wegwaaien de Win 7 partities. Doh! is echt sterk op dit punt. Nog steeds slechts een processor, en nu heb ik mijn geschrapt Win 7 installeert .... Vervolgens ga ik naar ASUS en kijk naar de veelgestelde vragen voor mijn moederbord. Niets, Dan kijk ik in de BIOS updates zijn er twee er nieuwer zijn dan degene die ik heb gekocht toen ik het moederbord. Het interessante deel van de beschrijving werd - 'Update voor meerdere CPU's! " Dus ik download en flash de BIOS. Na de flits het systeem opnieuw opstart en ik krijg de F1 snel als normaal. Dus ik ga in de datum en zak rond in het BIOS. Weet u wat de ACPI doet? Advanced Configuration and Power Interface? Uhhh - Nee! Ik nu doen, als het is uitgeschakeld dan is het moederbord en het besturingssysteem kan niet comminicate over de processor. Het OS veronderstelt is er slechts een processor en het moederbord (via de BIOS) niet vertellen het OS is er een Duo of Quad processor geïnstalleerd. Ook regelt de bevoegdheid voor de processor. Als ik was precies de spanning op de verwerkers ik heb gemerkt iets mis was meteen maar ik geloof niet tweaken spanningen na de vernietiging van een perfictally goede P4. Dus de moraal van dit bericht is niet in het DOH! modus wanneer het oplossen van problemen met uw hardware problemen. Als ik begon had van een van de Win 7 wordt geïnstalleerd en gecontroleerd het Device Manager Ik had gekend was het niet een OS probleem maar een hardware probleem. En als u een multiprocessor-moederbord en om welke reden zij terug naar de normale single-processor kijken naar de ACPI voordat de DOH! Nu Waarom heeft de ACPI wordt uitgeschakeld? Ik heb een theroy - Bouncing van 7 tot en Win Vista naar XP ongeveer eens een uur voor de meeste van een dag of andere manier raken de BIOS-instellingen. In een paar weken bij mijn werk belasting druppels uitgeschakeld Ik heb een reserve SSD dat ik installeer alle drie de OS er op toe te zien of ik kan twee exemplaren van het probleem. Een harde lession maar dan de goede usuall zijn. :)