![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Forrige uke hadde jeg fire OS installert på hoveddatamaskinen - Virkelig Dumb hvis du vet hva jeg mener, men det er det eneste som er kraftig nok til å kjøre XP, Vista, Win 7 32 og Win 7 64. Jeg har aldri få nødreparasjonsdiskett Commander å kjøre på en harddisk - et forsøk på et senere tidspunkt kanskje. Allikevel var jeg stadig tilbake en fremlagt i Win 7 og XP (Vista bare varte i en time BTW) og det blåste opp. Start går inn til seier 7 og installere noen drivere - drivere mislyktes, men det er et annet problem. Gikk tilbake til XP Jeg dro til et nettsted på utkikk etter noen drivere for Win 7 32 bit, jeg var i XP som vanlig og når jeg kom ut av XP for å gå til seier 7 32 F1 spørsmål kom opp. Stange men jeg gikk inn og så på stasjoner, tid, OC (OverClocking) oppsett alle ting så ok. Ved en feiltagelse (XP er standard OS i oppstartsmenylisten) jeg la XP last. Jeg bruker et program kalt Still Affintiy II, når systemet startes (litt treg av veien) Affinity prgram var ikke i skuffen. Så jeg prøver å starte opp og klikk på programmet vil det ikke kjøre .... really weird. Jeg åpner Enhetsbehandling, og klikk på prosessorer, bare én prosessor. Nå hvorfor bare én prosessor? (Det er en Intel Q6600@3.04 GHz, fire prosessorer). Det første som kom til sinn (gjorde ikke det jeg skulle ha gjort) var det kanskje driveren for prosessorer ble skadet. Så ut som en god bruker (ikke tech) Jeg kjører MS Update programmet. Start, fortsatt bare en prosessor ikke fire! Så jeg går ut på nettet og gjøre et søk etter informasjon om hvorfor XP ikke ser en flerprosessorsystemer. Ingenting verdt å nevne viser opp med unntak av en oppdateringspakke ved MS. Jeg laste ned oppdateringspakken og prøve å installere det, vil det ikke installeres fordi den er eldre enn SP 3 jeg har installert. Jeg er fortsatt i DOH! modus, jeg fortsatt ikke har prøvd en av Win 7 installeres. Så neste dumme ting ble jeg satt tilbake min uke gamle bildet av XP på SSD og se hva som skjer. Ikke så smart nå kan jeg ikke tilgang til seier 7 partisjoner uten installere Win 7 32 (Den har dobbeltoppstart manageren ikke 64 bit). Ikke bra bare én prosessor, så jeg velger å installere XP og blåse bort seier 7 partisjoner. DOH! er veldig sterk på dette punktet. Fortsatt bare en prosessor, og nå har jeg slettet min seier 7 installerer .... Siden jeg går til ASUS og ser på vanlige spørsmål for mitt hovedkort. Ingenting, så jeg ser på BIOS-oppdateringer, er det to det nyere enn den jeg har installert når jeg kjøpte hovedkortet. Det interessante delen av discription var - "Oppdatering for flerprosessorsystemer CPUens! Så jeg laster den ned og flash BIOS. Etter at flash-systemet startes på nytt, og jeg får F1 ledeteksten som normalt. Så jeg går inn angi dato og rote rundt i BIOS. Vet du hva ACPI gjør? Avansert konfigurasjons-og strømforsyningsgrensesnitt? Uhhh - Nei! Jeg gjøre nå, hvis det er deaktivert da hovedkortet og operativsystemet kan ikke comminicate om prosessor. OS antar det bare er én prosessor og hovedkort (gjennom BIOS) ikke fortelle OS er det en Duo eller Quad prosessor installert. Det er også styrer strøminnstillinger for prosessoren. Hvis jeg var tilpasse spenning på prosessorer Jeg ville ha lagt merke til noe var amiss umiddelbart, men jeg ikke tweak spenning etter å ødelegge en perfictally god P4. Så moralen til dette innlegget er ikke være i DOH! modus når feilsøking maskinvaren problemer. Hvis jeg hadde i gang en av seier 7 installerer og kontrollert Enhetsbehandling ville jeg ha visst det var ikke et OS problem, men et maskinvareproblem. Og hvis du har en flerprosessorsystemer hovedkortet og annen grunn det går tilbake til normal enkelt prosessor ser på ACPI før du gjør det DOH! Nå Hvorfor gjorde ACPI blir deaktivert? Jeg har et theroy - Bouncing fra Win 7 til Vista til XP omtrent en gang i timen for de fleste en dag en eller annen måte ødelagt BIOS-innstillingene. I et par uker når arbeidet mitt Beregnigner drops off jeg har en ledig SSD at jeg kommer til å installere alle tre OS skjer igjen og se om jeg kan kopiere problem. En hard lession men de gode vanligvis er. :)
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| ACPI-feil når du installerer nye ram | cammochris | CPUer, Hovedkort & RAM | 4 | 24 august 2008 14:03 |
| Thread Tools | |
| |