mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

AMD Anthlon 64 "V" Pentium

Reply

Thread Tools
Old 4 november 2008, 04:38
Ledamot Gruppen

Default AMD Anthlon 64 "V" Pentium

HIA folk

Vi blir en ersätter Tower för vår dator.

Vi hoppades på Pentium, men vår lokala datorn butiken rekommenderar AMD Anthlon 64.

Jag har icke en aning om vad allt detta innebär, men AMD Anthlon bättre än Pentium?
Old 4 November 2008, 05:38
Givargruppen

Jag skulle allvarligt comsider hitta en ny leverantör, eftersom deras råd är inte korrekt.

Berätta din budget och vad maskinen ska användas till och vi kan ge dig mer detaljerade råd.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4 November 2008, 06:41
Administrator Group

Få dem att citera korrekt med en full system spec och efter det här så att vi kan plocka sönder. :)

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 4 November 2008, 06:59
Ledamot Gruppen

Ok Killar ... och jag ringde två lokala datorn butiker, lokala = personlig, snarare än att ta mig igenom de stora butikerna.

Första butiken har ett erbjudande på £ 372,00 och "anpassade bygga" ett ersätter Tower för oss ....
AMD Anthlon 4600 64
4600 x 2 CPU
2GB Ram, 250 GB HDD
Windows XP Home
Dual Core Processor
Windows XP (Tydligen Vista inte perfekt)
Ladda en extra £ 30 för Norton Anti Virus

Den andra butiken, igen "anpassade bygga" ett ersätter Tower för oss för £ 339,00
Core 2 Duo HZ
1 GB Ram
250 GB hårddisk
DVD Rewriters
Windows XP (igen de råd detta snarare än Vista)
Kommer att omfatta Anti-virus program "Kasperski" som tydligen är den näst bästa anti-virus program.

Alla dessa siffror är förvirrande för mig. Har de automatiskt kommer med Microsoft Word / Office?

Det är för fri konsumtion. Vi använder kalkylprogram på det, att skriva bokstäver, barnen använda det för media, att göra videor till YouTube, bilder, internet. Inte intresserad av en TV, men videon skulle vara till nytta. Vår nuvarande PC har 250GB men det är antagligen för mycket för oss ändå. Budget ..... ca £ 350-500 .... men har icke en aning om vad som är idealet.

Jag vill bara ha något som fungerar!
Old 4 November 2008, 07:05
Administrator Group

Vissa punkter, den andra spec saknas CPU modellnummer, vilket är viktigt att tala om för hastighet. Office-programvara är normalt inte ingår och är mycket dyra. Vill inte betala £ 30 för Norton antivirusprogram, det är skit och antivirusprogram finns tillgänglig gratis på nätet.
Old 4 November 2008, 07:13
Givargruppen

Även ..... första spec är mycket föråldrad .... Detta är den typ av maskin som skulle ha nuvarande cirka 2 år sedan.

Berätta för oss vad maskinen ska användas och din högsta budget och vi kan hitta något passande.
Old 4 November 2008, 07:15
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av philthomas View Post
Även ..... första spec är mycket föråldrad .... Detta är den typ av maskin som skulle ha nuvarande cirka 2 år sedan.

Berätta för oss vad maskinen ska användas och din högsta budget och vi kan hitta något passande.

..........................

Citat:
Det är för fri konsumtion. Vi använder kalkylprogram på det, att skriva bokstäver, barnen använda det för media, att göra videor till YouTube, bilder, internet. Inte intresserad av en TV, men videon skulle vara till nytta. Vår nuvarande PC har 250GB men det är antagligen för mycket för oss ändå. Budget ..... ca £ 350-500 .... men har icke en aning om vad som är idealet.
Old 4 November 2008, 07:16
Ledamot Gruppen

Den andra spec (jag nyss ringde killen) är CPU E4600

+ Thanx för info om Anti Virus!

Varför är kontoret programvara dyrt? Är de flesta människor behöver detta?

Det är mycket förvirrande, men jag måste säga, genom att besöka denna underbara webbplats här senaste veckan, Jag har lärt mig mycket
Old 4 November 2008, 07:17
Givargruppen

Tack Dave ..... Jag missade det
Old 4 November 2008, 07:19
Administrator Group

Och en guide här Acer finns på ebuyer.com och är inte bara en bättre spec än maskiner du postat men är mycket billigare också. Det har också Vista och det finns ingen anledning att inte köra Vista dessa dagar. http://www.ebuyer.com/product/143130
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? Raynhawk Office Suites & Applications 4 23 februari 2009 17:01
"Compenent" MSINET.OCX "eller dess beroenden inte korrekt registrerade: af ashprice01 General Software Chat 1 19 november 2008 08:01
Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. ashmehta Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 17 juni 2008 02:56
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.