mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

AMD Phenom FX X3 8650 2,3 GHz Cpu Temps - Medelvärden Ändra på tomgång

Reply

Thread Tools
Old 12 februari 2009, 11:32
Ledamot Gruppen

Default AMD Phenom FX X3 8650 2,3 GHz Cpu Temps - Medelvärden Ändra på tomgång

Jag har AMD Phenom FX 3 8650 2,3 GHz. processor installerad i ASUS M3A78-EM moderkort. Jag tillämpade Arctic Silver 5 till mitten av cpu värme spridare per riktningar från deras hemsida. vad jag har märkt, ibland beroende på Probe 2 program som följde med i styrelsen, de inaktiv temps på CPU ibland 40 till 41 grader C. sedan andra tider kommer att vara 47 eller 48. Jag har kontrollerat rummet temps och såg till att de var samma. Är detta normalt under brinna i period av Artic Silver 5? samt andra komponenter eller, är det ganska precis normalt i allmänhet? Jag har inte nått någon unusally höga temps men jus vandrade den upp-och nedgångar mesta. Tack för all input!
Old 12 februari 2009, 12:20
Givargruppen

Jag skulle säga att sortimentet är vad du skulle få mellan tomgång och laddade, jag tror att du kanske skulle vilja driva en process övervaka och se vad lasten verkligen är. Jag har inte sett så mycket variation i en stationära dator.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 12 februari 2009, 12:26
Ledamot Gruppen

Hej, inte riktigt säker på vad du menar med processen övervaka? Tack! just nu, men under belastning, det är att köra mellan 41 och 42 grader C.
Old 12 februari 2009, 12:59
Givargruppen

Aktivitetshanteraren / Processer visar vad använder andelen CPU temne

http://vlaurie.com/computers2/Articles/taskman.htm eller något liknande det på Microsofts operativsystem.
Old 12 februari 2009, 14:16
Ledamot Gruppen

Hej, jag kollade Aktivitetshanteraren och också hittat ett program som kallas processen övervaka som talar gott sätt över min, chef lol!. Jag märkte, AOL och min Avast mot virus var både skanning av e-post så jag funktionshindrade att delta i avast så, AOL kan ta hand om post och som enbart verkar ha gjort en skillnad. Jag kommer att fortsätta leta efter saker som kan köra som inte behövs. Tack för din hjälp!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.