![]() |
|
| |||
| |||
| hej alla Jag ser att bygga en ny pc och jag funderar på att antingen satsa på en AMD X2 6000 eller 6400, om någon har en dator som kör någon av de 2 CPU's kan de låta mig veta vad de tycker och om de är värda pengarna. Skål Zek |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ingen. Intel E6850. Allvarligt, 'Nuff sa.
|
| |||
| |||
| thats en fråga om yttrande mellan AMD eller Intel säkert också att 6400 + är bättre eftersom den har 0,4 GHz mer? |
|
| |||
| |||
| Nope. Om du köper en cpu bara baseras på den klocka hastighet då du lurar dig själv. Så vad du säger är att en Celeron 2 GHz är en bättre processor än en Core2 1,83 GHz. Ja? Inte? De 6400 bänkar rondellen i E6750. Därför E6850. Varför tror du att AMD pris 6400 runt E6750 pris? Craiig: Allvarligt nu (och faktiskt, jag försöker inte vara kränkande) men om det är hur lite du vet att du kanske vill få lite mer råd innan du köper den andra bitar som jag har sett dig nämna ett par andra trådar .
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag vet att jag vet inte mycket men jag vet aldrig om jag inte frågar efter? beklagar om im anoying = ( |
|
| |||
| |||
| Det är långt ifrån irriterande Craiig. Jag skulle bara hata någon medlem att spendera pengar på något när de skulle ha kunnat köpt något bättre för rondellen samma pengar.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har haft ett nytänkande och kanske Intel är det bästa alternativet (tror jag), titta runt på minuten kan du få quad core qx6600 till 164,00, skulle det vara bättre att gå med här istället för E6850? |
|
| |||
| |||
| För framtida proofing? Ja? För ut och prestanda? Nej, inte än. Även om flera gängade Apps blir mer mainstream.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Självklart kan du inte slå med en quad core i riggen, men som Alex sa i minuten det finns inte mycket (om någon) prestanda ökning med befintlig programvara från en Quad Core CPU, jämfört med en dual core. Jag var frestad att satsa på quad core som IMO är det ett fynd i minuten - även om jag valt en AMD X2 6000 + och har inte tittat tillbaka sedan. Det är att köra på lager hastigheter för tillfället, men jag tänker på överklockning det
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Athlon 6000 \ 6400 | CodeFreakC | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 20 november 2008 10:58 |
| AMD Athlon 64 X2 6000 + Hjälp | RawrrrFace16 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 19 december 2007 19:12 |
| AMD Athlon X2 6000 + Kompatibilitet | Spencer2004 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 31 oktober 2007 23:55 |
| AMD Athlon 64 X2 6000 + AM2 moderkort | ctarry1986 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 15:e sep 2007 13:10 |
| AMD 64 X2 6000 + CPU för min nya dator ... | Den Sports Trader | General Hardware Chat | 9 | 16 maj 2007 16:12 |
| Thread Tools | |
| |