mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Het lijkt me dat Im Onduidelijke Over processoren in markt?

Reply

Thread Tools
Old 27 apr 2009, 12:12
Lid Fractie

Default Het lijkt me dat Im Onduidelijke Over processoren in markt?

Dus wat is de nieuwste CPU-processor in de markt momenteel?

Ik weet het:

pre Pentium 4 CPU's
Pentium 4
dual core
Core Duo
Core 2 Duo
Quad Core
2 Quad Core
En dan is er i7 die mij zojuist release onlangs niet zo lang geleden.

Is dat alles? Dus waar doen ze allemaal passen in termen van orde van de markt verschijnen en hoe goed ze zijn?
Old 27 apr 2009, 12:20
Donor Groep

Kool je man voor, maar ik zal gewoon zeggen:

laatste is de i7, en ook "de beste" - hij gebruikt een nieuw type socket, de LGA1366 imaginitivly naam van het 1366 pinnen die aansluiten op het mobo.

Anders dan dat kan je niet echt vergelijken veel, omdat het depennds op snelheden en ..

Een snelle Duo beter kan worden dan een Quad (afhankelijk van gebruik)

Theres ook de Xtreme reeks, die is als een sub-bereik binnen duo en quad.

En het is ook de moeite waard om te beseffen dat je lijst is alleen de Intel CPU's.

En overgedragen aan Carbon --
()
Old 27 apr 2009, 14:09
Donor Groep

Ik spring hier ook, want ik ben ongeveer een beetje opnieuw

Net als Ollie zei, je lijst is alleen bestaande uit Intel CPU's, maar ik zal deze lijst met het oog op de nieuwste (maar onthoud nieuwste niet automatisch dat het beter voor wat u wilt)
  • Core i7 - de nieuwste Intel, en waarschijnlijk de snelste processor die er, maar ze kosten veel, en vereisen specifieke moederborden, en ook DDR3 RAM die is duur, met weinig winst. Vanwege dit alles, deze worden niet aanbevolen, tenzij u een hoop geld te verbranden, en er is niets anders dan kun je geld op in de toekomst.
  • Core 2 Quad - ze zijn weer niet aanbevolen voor de meeste mensen echter om verschillende redenen, zoals een hogere kloksnelheid dual core CPU zal op een lagere kloksnelheid quad, door de meerderheid van de programma's niet in staat gebruik te maken van alle kernen effectief.
  • Core 2 Duo - het meest aanbevolen processor, om de redenen voor de quad.
  • Pentium dual core - Niet aanbevolen, tenzij u op een echt krap budget, en dan nog, best een beetje wachten terwijl en koop een Core 2 Duo, want ze zijn veel beter.
  • Celeron, Pentium D, Pentium 4, Pentium 3 en voor - Don't go buurt ze met een schuit paal, ze zijn het niet waard meer, zo ja, niet veel detailhandelaren verkopen ze meer, en degenen die zich zal gewoon proberen te verschuiven oud materieel.

Dat zijn de desktop CPU's, maar er zijn laptop specifieke CPU's die niet worden vermeld, zoals de Atom, Pentium M enz.

Als je op zoek naar een pc al, raad ik u aan eens een kijkje via dit onderwerp. Het is heel goed, maar natuurlijk, voel je vrij om ons te laten weten of er nog andere vragen die u hebt.

EDIT: Ik heb niet iets toevoegen over AMD CPU's zoals ik ben niet zo vertrouwd zijn met hen, maar er is AMD CPU's vermeld in de draad ik gekoppeld voor je, maar tot voor kort, Intel hebben een veel betere keuze dan AMD, maar met de latests AMD CPU's, het verschil is gesloten veel in sommige ruimten.

@ Ollie: Uw recht over de naamgeving van de socket LGA 1366 omdat er 1366 pinnen, maar dat is ook hoe LGA755 kreeg hij de naam

Mijn Systeem: Eerste OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Geheugen:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Sound Card:
aan boord
Hard Drive (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optische Drive (s):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Koeling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Netwerk / Internet:
aan boord / zogenaamd 10Meg maagd kabel
Monitor (s):
ViewSonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 27 apr 2009, 14:44
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thingie2 View Post
@ Ollie: Uw recht over de naamgeving van de socket LGA 1366 omdat er 1366 pinnen, maar dat is ook hoe LGA755 kreeg hij de naam
Ja, ze zijn op een zeer imaginitave naamgeving Spree moet ik zeggen ..

Het is een enorme sprong al vind je niet? Bijna het dubbele van de verbindingen.

Maar het is gemakkelijk te verklaren (als je er de tijd en energie) als de architectuur is compleet anders, en ze hebben zelfs af met de FSB, te vervangen door een veel sneller alternatief - de Intel QuickPath Interconnect. En laten we ook niet vergeten dat de re-introductie van Hyper-Threading, om maar een paar functies.

(Ik moet toegeven dat ik ben zeer geneigd, hoewel ik echt niet nodig hebben het .. per se ..)
Old 27 apr 2009, 14:59
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
(Ik moet toegeven dat ik ben zeer geneigd, hoewel ik echt niet nodig hebben het .. per se ..)
Het is het zelfde met me, ik heb speced een kern i7 met 2 SSD, 12GB RAM, GTX285 etc, maar het gaat om ongeveer £ 1300, en ik moet een grotere monitor ook, misschien als ik sla geen geld overblijft van subsidies ed van Uni volgend jaar kan ik mij beperken tot de behandeling van een soortgelijke bouwen (maar met wat nieuw is op het moment) Zelfs al is het zeer idioot als hij niet twee keer zo goed als een Core 2-systeem op £ 600, maar ik ben vreemd zo.

Ook is er voor mij betekende een nieuwe aansluiting komen voor de i5's denk ik, niet kan onthouden wat het is uit de bovenkant van mijn hoofd, maar het is weer vernoemd naar het aantal pinnen
Old 27 apr 2009, 15:31
Donor Groep

i5 is .. zelfs ik niet kan onthouden. Laten we noemen Socket "Waarschijnlijk is een goede deal".

Iedereen onder alle Intel spullen, dus ik kom gewoon butt in ongeveer AMD: AMD-processors worden nu veel beter wat betreft prijs / perf gaat. De E8400 is net als de GTX 275 aan AMD's 4890: het is vergelijkbaar met de X3 720 en slaat deze in sommige dingen, maar meestal niet en de 720 is een stuk goedkoper.

Voor de begroting 7750 +. Voor midrange, X3 720. Voor quad spul, de Phenom IIs meestal winnen van de C2Qs. AMD wint nu in prijs / perf, misschien niet zozeer de markt vooral omdat de markt is met Intel voor zo lang en mensen terughoudend zijn over te schakelen.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 28 apr 2009, 08:37
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carbon View Post
AMD wint nu in prijs / perf, misschien niet zozeer de markt vooral omdat de markt is met Intel voor zo lang en mensen terughoudend zijn over te schakelen.

Problemen met het is dat als je schakelen, schakelt u mobos zo goed .. die op hun beurt kunnen betekenen veranderende ram en afbeeldingen te zijn als een oud systeem. Dus zijn geen wonder dat de mensen niet de moeite om schakelaar zonder goede reden - het zal niet werkelijk uiteindelijk bespaart u geld.

PS
I googled de i5's socket: LGA1155, 1156 en 1157

Raak niet in waarom er drie, maar ik denk dat het iets te maken met gebruikmaking van extra functies?

Of misschien is het maar onbevestigde van nog niet.

EDIT * Ik heb ook een resultaat nu zeggen LGA1160 .. Ik weet niet wat er aan de hand is ..
Citaat:

Intel Naar verwachting start de nieuwe Nehalem gebaseerde processors die later dit jaar, die zal ook aangeven dat het debuut van de nieuwe LGA sockets. De mondiale toonaangevende chip maker wordt verwacht om aan te kondigen de komst van de nieuwe LGA 1155, 1156 en 1567, en op die nota, een paar gelekte foto's hebben hun weg op het internet, de weergave van het ontwerp kenmerken van wat er gezegd wordt Intel's volgende generatie wandcontactdozen voor aankomende Core i5 en Xeon-processors.

Het is jammer dat ze niet zullen worden inclusief QPI of HT in de i5, zou ik zeker voor gaan dan .. maar zoals het is Ik kom net slaan en te wachten op i7 te komen in een paar jaar .. of gewoon zien hoe de grond ligt dan.
Old 28 apr 2009, 12:16
Donor Groep

goed LGA1160 uitdagend ringen een bel, maar er kan wel meer dan een socket, indien zij van plan zijn te doen server versies van de i5s of de i7s zouden zij verschillende aansluitingen (zoals LGA775 is mainstream, en is LGA771 servers)
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Dit zal Rig Speel elke wedstrijd op de markt? poopsniff Algemeen Hardware Chat 14 De 6 maart 2009 23:09
Water op de laptop - boot-menu wordt nu weergegeven en sommige toetsen zijn dood Dawnie Laptops, Mobiles & PDA's 6 20 nov 2008 11:53
Ingevoegd een RAM onjuist lijkt er niets op de monitor blubla CPUs, Moederborden & RAM 13 De 2 februari 2008 09:24
Windows XP Home - Map verschijnt bij het opstarten VeeFourTee Windows besturingssystemen 18 9 dec 2007 15:17
Op de markt al__eire23 Algemeen Hardware Chat 4 De 5 augustus 2007 02:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.