mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Det synes for meg at Im Uklar Om Prosessorer i markedet?

Reply

Thread Tools
Old 27 april 2009, 12:12
Medlem Group

Default Det synes for meg at Im Uklar Om Prosessorer i markedet?

Så hva er den nyeste CPU-prosessor i markedet for tiden?

Jeg vet:

pre Pentium 4 prosessorer
Pentium 4
dual core
Core Duo
Core 2 Duo
Quad Core
2 Quad Core
Og deretter er det i7 som jeg tror er nettopp blitt release nylig ikke lenge siden.

Er det alt? Så hvor får de alle passer i forhold til rekkefølgen på markedet utseende og hvor gode de er?
Old 27 april 2009, 12:20
Donor Group

Carbons du er mann for dette men jeg vil bare si:

nyeste er i7, og også "det beste" - den bruker en ny type stikkontakt, den LGA1366 imaginitivly navngitt fra det 1366 pinner som kobler den til mobo.

Annet enn at du kan egentlig ikke sammenligne mye, fordi det depennds på hastigheter så vel ..

En rask Duo kan være bedre enn en Quad (avhengig av bruk)

Theres også Xtreme rekkevidde, som er som et sub spekter innen Duo og Quad.

Og det er også verdt å huske at du listen er kun Intel CPU's.

Og over til Karbon --
()

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 27 april 2009, 14:09
Donor Group

Jeg skal hoppe i her også, siden jeg er rundt på litt igjen

Som Ollie sa listen er kun bestående av Intel CPU's, men jeg vil liste dem i rekkefølge på nyeste (men husk nyeste ikke automaticly gjøre det bedre for det du ønsker)
  • Core i7 - nyeste Intel, og trolig den raskest CPU der ute, men de koster mye, og krever spesifikke hovedkort, og også kreve DDR3 RAM som er kostbare, med lite ytelse gevinst. Grunn av alt dette, er dette ikke anbefales, med mindre du har mye penger å brenne, og det er noe du kanskje vil bruke penger på i fremtiden.
  • Core 2 Quad - de er igjen, ikke anbefalt for de fleste, men for forskjellige årsaker, for eksempel en høyere clocked dual core CPU vil ut utføre en lavere clocked quadkjerne grunn for de fleste programmer som ikke kan bruke alle kjernene effektivt.
  • Core 2 Duo - den mest anbefalte CPU, for årsakene forklart for Quad.
  • Pentium Dual Core - ikke anbefales med mindre du er på en ekte stramt budsjett, og selv da, best vente litt mens og kjøpe en Core 2 Duo, som de er langt bedre.
  • Celeron, Pentium D, Pentium 4, Pentium 3 og før - Ikke gå i nærheten av dem med en lekter pol, de er ikke verdt det lenger, så ikke mange forhandlere selger dem lenger, og de som ikke vil bare prøver å skifte gamle lager.

Dette er skrivebordet CPU's, men det er laptop bestemte CPUens som ikke er nevnt der, slik som Atom, Pentium M osv.

Hvis ønsker å bygge en PC selv om jeg anbefaler deg å ta en titt gjennom dette emnet. Det er veldig bra, men selvsagt gjerne gi oss beskjed om det er noen andre spørsmål du har.

EDIT: Jeg fikk ikke legge inn noe om AMD CPUens som jeg ikke er så kjent med dem, men det er AMD CPUens nevnt i tråden jeg linket til deg, men inntil nylig, Intel har vært et mye bedre valg enn AMD, men med latests AMD CPU's, gapet har stengt mye i enkelte områder.

@ Ollie: Din høyre om navngiving av socket LGA 1366 fordi den har 1366 pinner, men det er også hvordan LGA755 fikk det navnet

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 27 april 2009, 14:44
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by thingie2 View Post
@ Ollie: Din høyre om navngiving av socket LGA 1366 fordi den har 1366 pinner, men det er også hvordan LGA755 fikk det navnet
Ja, de er på en veldig imaginitave navneformatet rangel jeg må si ..

Det er en stor hoppe om ikke du tror? Nesten dobbelt så tilkoblinger.

Men det er enkelt forklart (hvis du har tid og energi) som arkitekturen er helt annerledes, og de har også avskaffet med FSB og erstatte det med et mye raskere alternativ - Intel QuickPath Interconnect. Og la oss ikke også glemme re-lanseringen av Hyper-Threading, for å nevne noen få funksjoner.

(Jeg må innrømme jeg er veldig fristet, selv om jeg virkelig ikke behov det .. sådan ..)
Old 27 april 2009, 14:59
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
(Jeg må innrømme jeg er veldig fristet, selv om jeg virkelig ikke behov det .. sådan ..)
Det er det samme med meg, jeg har speced opp en kjerne i7 med 2 SSD, 12GB RAM, GTX285 etc, men det kommer til ca kr 1300, og jeg trenger en større skjerm også, kanskje hvis jeg spare noen penger igjen fra grants osv. fra Uni neste år, jeg kunne behandle meg selv til en lignende bygge (men med det som er nytt på den tiden) Selv om det er svært idiotisk som det ikke vil være dobbelt så gode som en Core 2-system fra £ 600, men jeg Er rar sånn.

Dessuten er det betydd for meg en ny socket kommer ut for i5 Jeg tror, kan ikke huske hva det er på toppen av hodet mitt, men det er igjen oppkalt etter antall pins
Old 27 april 2009, 15:31
Donor Group

i5 er .. selv kan jeg ikke huske. La oss bare kalle det Socket "sannsynligvis en god deal".

Alles dekket alle Intel ting, så jeg skal bare rumpe i om AMD: AMD prosessorer er nå mye bedre så langt price / perf går. Den E8400 er som GTX 275 til AMD's 4890: Det er lik den X3 720 og slår den på noen ting, men vanligvis er det ikke, og 720 er mye billigere.

For budsjett 7750 +. For mellomtonehøyttaler, X3 720. For quadkjerne ting, den Phenom IIs vanligvis slå C2Qs. AMD vinner nå i pris / perf, kanskje ikke så mye markedet hovedsakelig fordi markedet har vært med Intel så lenge, og folk er motvillige til å bytte over.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 28 april 2009, 08:37
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
AMD vinner nå i pris / perf, kanskje ikke så mye markedet hovedsakelig fordi markedet har vært med Intel så lenge, og folk er motvillige til å bytte over.

Problemer med dette er at hvis du slår over, du slår mobos så vel .. Dette kan i sin tur føre til endrede ram og grafikk for om et gammelt system. Så det ikke rart folk ikke bry til bytte uten god grunn - det vil ikke ende opp med at du sparer penger.

PS
Jeg googled den i5's socket: LGA1155, 1156 og 1157

Ikke få hvorfor det er tre, men jeg antar det er noe å gjøre med å utnytte ekstra funksjoner?

Eller kanskje det er bare ubekreftede som ennå.

EDIT * Jeg har også funnet et resultat nå sier LGA1160 .. Jeg vet ikke hva som skjer ..
Sitat:

Intel ventes å lansere nye Nehalem baserte prosessorer senere i år, som også vil merke debut av nye LGA stikkontakter. Den globale ledende chip maker er ventet å kunngjøre ankomsten av de nye LGA 1155, 1156 og 1567, og at notatet, et par lekket bilder har gjort seg på Internett, viser design Beskrivelse av hva som sies å være Intels neste generasjons socketer for kommende Core i5 og Xeon-prosessorer.

Det er synd de ikke vil bli inkludert QPI eller HT i i5, jeg vil definitivt gå for det da .. men så er det jeg vil kun lagre og vente på i7 å komme ned i et par år .. eller bare se hvor landet ligger så.
Old 28 april 2009, 12:16
Donor Group

Brønnen LGA1160 defiantly ringer en bjelle, men det kan vel være mer enn én socket, hvis de har tenkt å gjøre server versjoner av i5s eller i7s ville de ulike sockets (som LGA775 er mainstream, og LGA771 er servere)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.