![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Så hva er den nyeste CPU-prosessor i markedet for tiden? Jeg vet: pre Pentium 4 prosessorer Pentium 4 dual core Core Duo Core 2 Duo Quad Core 2 Quad Core Og deretter er det i7 som jeg tror er nettopp blitt release nylig ikke lenge siden. Er det alt? Så hvor får de alle passer i forhold til rekkefølgen på markedet utseende og hvor gode de er? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Carbons du er mann for dette men jeg vil bare si: nyeste er i7, og også "det beste" - den bruker en ny type stikkontakt, den LGA1366 imaginitivly navngitt fra det 1366 pinner som kobler den til mobo. Annet enn at du kan egentlig ikke sammenligne mye, fordi det depennds på hastigheter så vel .. En rask Duo kan være bedre enn en Quad (avhengig av bruk) Theres også Xtreme rekkevidde, som er som et sub spekter innen Duo og Quad. Og det er også verdt å huske at du listen er kun Intel CPU's. Og over til Karbon -- ( )
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg skal hoppe i her også, siden jeg er rundt på litt igjen
Dette er skrivebordet CPU's, men det er laptop bestemte CPUens som ikke er nevnt der, slik som Atom, Pentium M osv. Hvis ønsker å bygge en PC selv om jeg anbefaler deg å ta en titt gjennom dette emnet. Det er veldig bra, men selvsagt gjerne gi oss beskjed om det er noen andre spørsmål du har. EDIT: Jeg fikk ikke legge inn noe om AMD CPUens som jeg ikke er så kjent med dem, men det er AMD CPUens nevnt i tråden jeg linket til deg, men inntil nylig, Intel har vært et mye bedre valg enn AMD, men med latests AMD CPU's, gapet har stengt mye i enkelte områder. @ Ollie: Din høyre om navngiving av socket LGA 1366 fordi den har 1366 pinner, men det er også hvordan LGA755 fikk det navnet Min System: Først OC
|
|
| |||
| |||
| Sitat:
Det er en stor hoppe om ikke du tror? Nesten dobbelt så tilkoblinger. Men det er enkelt forklart (hvis du har tid og energi) som arkitekturen er helt annerledes, og de har også avskaffet med FSB og erstatte det med et mye raskere alternativ - Intel QuickPath Interconnect. Og la oss ikke også glemme re-lanseringen av Hyper-Threading, for å nevne noen få funksjoner. (Jeg må innrømme jeg er veldig fristet, selv om jeg virkelig ikke behov det .. sådan ..)
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Dessuten er det betydd for meg en ny socket kommer ut for i5 Jeg tror, kan ikke huske hva det er på toppen av hodet mitt, men det er igjen oppkalt etter antall pins |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| i5 er .. selv kan jeg ikke huske. La oss bare kalle det Socket "sannsynligvis en god deal". Alles dekket alle Intel ting, så jeg skal bare rumpe i om AMD: AMD prosessorer er nå mye bedre så langt price / perf går. Den E8400 er som GTX 275 til AMD's 4890: Det er lik den X3 720 og slår den på noen ting, men vanligvis er det ikke, og 720 er mye billigere. For budsjett 7750 +. For mellomtonehøyttaler, X3 720. For quadkjerne ting, den Phenom IIs vanligvis slå C2Qs. AMD vinner nå i pris / perf, kanskje ikke så mye markedet hovedsakelig fordi markedet har vært med Intel så lenge, og folk er motvillige til å bytte over.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Sitat:
Problemer med dette er at hvis du slår over, du slår mobos så vel .. Dette kan i sin tur føre til endrede ram og grafikk for om et gammelt system. Så det ikke rart folk ikke bry til bytte uten god grunn - det vil ikke ende opp med at du sparer penger. PS Jeg googled den i5's socket: LGA1155, 1156 og 1157 Ikke få hvorfor det er tre, men jeg antar det er noe å gjøre med å utnytte ekstra funksjoner? Eller kanskje det er bare ubekreftede som ennå. EDIT * Jeg har også funnet et resultat nå sier LGA1160 .. Jeg vet ikke hva som skjer .. Sitat:
Det er synd de ikke vil bli inkludert QPI eller HT i i5, jeg vil definitivt gå for det da .. men så er det jeg vil kun lagre og vente på i7 å komme ned i et par år .. eller bare se hvor landet ligger så.
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Brønnen LGA1160 defiantly ringer en bjelle, men det kan vel være mer enn én socket, hvis de har tenkt å gjøre server versjoner av i5s eller i7s ville de ulike sockets (som LGA775 er mainstream, og LGA771 er servere) |