![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle sammen Dette er systemet jeg nylig har satt sammen: ASUS PB5 Socket775 Mother board Intel Core 2 Duo E4300-prosessor Kingston 2GB DDR2 minne 2 x 500 GB Western Digital SATA II-harddisker 550W ATX PSU ASUS Nvidia 7300GS Bilde kort Ny 19 "Budget widesrceen TFT Monior Jeg har virkelig problemer med å prøve å sortere ut hele Jmicron RAID systemet. Jeg har en disk koblet til onboard RAID socket internt og over platen knyttet til eSATA-port. Så begge platene blir gjenkjent. Hver gang jeg boot systemet den synes å ta alltid "oppdage stasjoner" etter ca et minutt eller to da operativsystemet begynner å skyte. Men like før jeg får en melding i rødt si raid må gjenoppbygd. Kan noen hjelpe meg med dette? Takk |
|
| |||
| |||
| Jeg vet dette suger men jeg hadde en jmicron og den beste måten jeg fant var at bios var utdatert og det var en oppgradering. Flashing av BIOS hjulpet meg med å løse en rekke problemer. Men jeg har problemer med å installere vista på min ligner riggen mens xp og ubuntu fungerer som en sjarm gå figuren * unntatt gruven er en Quad core q6600 * |
|
| |||
| |||
| dice14u Takk for svar, jeg er ikke så sikker på hvordan du flash BIOS. Det lyder det litt som RAID-systemet er for mye bråk. Min beste alternativet kanskje å glemme om raid, og brukte imaging programvare som Norton Ghost. Jeg forstår ikke helt vet. |