mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Asus P5B Raid hjälp

Reply

Thread Tools
Old 17 december 2007, 06:05
Ledamot Gruppen

Hej alla

Detta är det system jag har nyligen satt samman:
ASUS PB5 Socket775 moderkortet
Intel Core 2 Duo E4300 processor
Kingston 2GB DDR2-minne
2 x 500 GB Western Digital SATA II-hårddiskar
550W ATX PSU
ASUS Nvidia 7300GS Graphics kort
Nya 19 "Budget widesrceen TFT Monior

Jag har stora problem att försöka reda ut det hela JMicron RAID system.

Jag har en skiva knutna till ombord raid socket internt och över skivan knutna till eSATA-port. Så både skivor redovisas.

Varje gång jag startar upp systemet det verkar ta för evigt "Upptäcka enheter" efter cirka en minut eller två sedan operativsystemet börjar lanseringen. Men precis innan jag får ett meddelande i rött säga raid måste byggas om.

Kan någon hjälpa mig med detta?

Tack
Old 17 December 2007, 18:18
Banned Group

Jag vet att det suger, men jag hade en JMicron och det bästa sättet jag hittade var att bios var för gammal och det var en uppgradering. Blinkande BIOS hjälpte mig att fixa en hel del problem. Men jag har problem med att installera Vista på min liknande riggen medan XP och Ubuntu fungerar som en charm gå siffran * utom gruvan är en quad core q6600 *
Old 21 december 2007, 03:12
Ledamot Gruppen

dice14u Tack för ditt svar, jag är inte alltför säker på hur du flash BIOS. Det låter det lite som RAID-system är för mycket besvär.

Min bästa alternativet kanske att glömma bort raid och använda imaging programvara såsom Norton Ghost.
Jag vet inte riktigt.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.