![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har just byggt ett system och har p5q styrelse och en Intel e8400 chippet när jag startar upp hårdvaran kontrollera temperaturen börjar skjuta upp och sedan resor ut ett larm på 100c efter mindre än 2 minuter. använder materielen kylare som jag Broks den coolmaster ett ![]() Allt är inkopplad fina men fortfarande gör det jag vet inte vad jag ska göra nu har jag en Duff chip eller styrelsen eller gör jag något fel Någon hjälp skulle vara stor här saker fick mig så stresed |
|
| |||
| |||
| Kan vi anta att du inte är över clocking? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Och att HSF definitivt är korrekt isatt.
| |||
| |||
| Nej nej överklockning direkt från boxen och im ganska säker på att HSF är på rätt allting ser bultad ner ordentligt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du läst anvisningarna som följde med processorn? om din 100% Shure att alla anslutna bra dem dess mest likley dåligt moderkort scensor
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Termisk pasta?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag tvivlar även utan termisk klistra in temps vore att höga Jag vet någon som vet någon hur icke använda termisk klistra alls! ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Aktiemarknaden HSF: s från Intel tror jag har några termiska klistra på dem. Är du säker på att det är nedtryckt fast på CPU och att blots är ordentligt låst in?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har en kontroll av de bultar, försöka vrida dem försiktigt med dina händer, om de rör sig alls, de är inte på riktigt, om de är fasta, de är bra.
| |||
| |||
| Det ser ut som en skumma styrelse sensor ive hämtat en temp programmet och körde det och det kommer upp 30c från chip 32 från moderkort sensor Tack gud trodde mina marker var död när den kom upp 104c ![]() Tack för svaren verkligen uppskattat Karma för alla |