![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Am bara ta sig runt för att lösa detta har uppgraderat min gamla dator från en Athlon XP 3200 (2.2GHz) och en Intel i7 2,66 overclocked till 3.2GHz. Det råder inget tvivel om att denna processor driver saker som Photoshop CS2 och Lightroom etc mycket snabbare, bara hur de borde vara. Min gamla Athlon används till kamp. Men med vardagliga databehandling uppgifter kan det inte bli märkbar fördröjning. Exempel öppnar ett Excel-ark, öppna Outlook, lägga till / ta bort program befolkningen tillämpa ändringar Displayinställningar etc. Alla vanligtvis bara okej men inte riktigt lika snabb som min gamla Athlon. Det kan behandlingstider med grundläggande uppgifter som bara inte var närvarande med Athlon. Task Manager aldrig visar mycket aktivitet. I själva verket har jag aldrig sett någon kärnverksamhet över 17% med i7. Dessa frågor är alltid sämre i början av processen när jag ser disk men jag är inte säker på vad som pågår. Jag har experimenterat med Windows Desktop Search som säkerligen inblandad. Jag har avinstallerat det. Jag har också ändrat på min backup ansökan (Mirror mapp) så att det inte strider medan maskinen är igång. Dessa har definitivt förbättrat situationen, men jag ser ändå inte mycket om nej förbättring med dessa grundläggande uppgifter. Kanske är jag bara köra in en hårddisk flaskhals ....? Kan någon kasta något ljus för mig om vad jag ser? Resten av inrättas enligt följande: Mål: Coolermaster Cosmos S Nätagg: Corsair HX1000w Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5R Processor: Intel i7 2,66 o / c 3.6GHz Kylning: Zalman CNPS 9700 LED RAM: 3 GB Corsair PC10600 1333MHz DDR3 Hårddisk: Samsung F1 1TB x2 Grafik: 1GB nVidia GTX 280 Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Audio 7.1 Optisk: LG / Pioneer 116D Bildskärm: NEC 2470WNX Operativsystem: XP Home och Pro |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du gjort en ny installation när du har all denna nya hårdvara? Om inte det kan finnas en drivrutin konflikten från den gamla
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Machine var nybyggda för mig. |
|
| |||
| |||
| Ladda ner och använda det, kan det hjälpa SMART DEFRAGMENTERA
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |