![]() |
|
| |||
| |||
| Er der noget jeg bør vide eller gøre, før du installerer en ny CPU? (im going fra en P4 517 til en P4 650) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jorden dig for at aflade statisk elektricitet.
| |||
| |||
| Skal virkelig passe på ikke at bøje nogen knappenåle, det lyder måske indlysende, men meget let at gøre. Det er ofte muligt at bøje dem tilbage igen, men bare ikke gøre det i første omgang, og du vil blive grinet. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 1) Sørg for, at pc'en er drevet ned og strømkabel fjernes fra PSU. 2) PSU slukket. (touch PSU med begge hænder på jorden selv) 3) Fjern mobo fra sag (gør re-montering de køligere soooo meget lettere). Dont placere den på gulvtæppet (fuld af statisk) få en anti-statisk ark ved hånden, hvis du ikke har en avis, vil være tilstrækkelige. 4) Fjern køligere fra den residente CPU: Twist de fire ben og langsomt, men fast trække køligere fra CPU'en. I en vinkel du eller vil du stress stikket for meget. 5) Fold tilbage til foråret, og løft bar til unseat referencepersonens CPU. 6) Hold resident CPU ved kanter KUN og løft fra stikket. 7) Seat den nye CPU sikre den hvide pil kampe anførelsen på sokkel. Det skal bare slot straight i. Hvis du har gjort det rigtigt det plejer kræver nogen kraft overhovedet. Sikre igen du kun holde det i kanten. 8) Luk CPU socket, låsning af bar i sprækken på siden af stikket. 9) Få din TIM og klemme en dråbe på midten af CPU. Brug en bomuld opløbet eller køkkenrulle hjørne til at sprede det ud. 10) Sørg for, at hele toppen af CPU er omfattet af TIM Prøv ikke at få nogen over kanterne som vil blot indeholde varme, at de køligere plejer slippe af med. 11) Seat køligere over sokkel og placeret 4 'ben' i den køligere i løbet af de huller og netop løst drop det i huller. 12) Når køligere er korrekt anbragt forstå side af bundkortet (som PCB kun - den grønne bit) og løfte bundkortet på sin side. Sted anden side (fingerspidser only) og bruge dem til at holde bundkortet direkte under CPU socket da det er her, de fleste af stress bliver. 13) Tag fat toppen af køligere og tryk indtil 4 stifter låse. 14) Sted bundkort ned og drej den ben, indtil de låses. 15) Pat selvregulering på bagsiden.