![]() |
|
| |||
| |||
| Is er iets dat ik moet weten of doen voordat de installatie van een nieuwe cpu? (im gaande van een P4 517 met een P4 650) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Aarde zelf om zich te kwijten van statische elektriciteit.
| |||
| |||
| Echt oppassen niet te buigen alle pinnen, het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar zijn zeer eenvoudig te doen. Het is vaak mogelijk om te buigen ze weer terug maar doe het dan niet in de eerste plaats en je zult lachen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 1) Zorg ervoor dat de PC aanstaat en stroomkabel uit PSU. 2) PSU uitgeschakeld. (PSU contact met beide handen naar de aarde zelf) 3) Verwijder mobo uit geval (maakt opnieuw monteren van de koeler zoooo veel makkelijker). DONT plaats deze op het tapijt (vol statisch) krijgt een anti-statische blad bij de hand, als u niet over een krant zal volstaan. 4) Verwijder de koeler van de ingezeten CPU: Twist de vier pinnen en langzaam maar stevig trek de koeler van de CPU. Op een hoek kunt u of u op het stopcontact te veel. 5) Vouw terug de lente, en til de bar aan het zadel werpen de ingezeten cpu. 6) Houd de inwoner cpu door haar randen ALLEEN en til uit het stopcontact. 7) Seat de nieuwe cpu zorgen de witte pijl overeenkomt met de markering op het stopcontact. Het moet gewoon sleuf rechte inch Als je het goed hebt gedaan It Wont vereisen enige werking heeft. Zorgen voor je weer alleen houd hem bij de randen. 8) Sluit de cpu socket, het blokkeren van de bar in de sleuf aan de zijkant van de socket. 9) Haal je TIM en knijp een druppel op het midden van de cpu. Gebruik een katoenen bud of keukendoek hoek te spreiden it out. 10) Zorg ervoor dat het geheel van de bovenkant van de cpu wordt gedekt door het TIM Probeer niet om een al de randen als dat net in die hitte die de koeler wont get rid of. 11) Seat koeler boven de aansluiting en positie van de 4 'pootjes' van de koeler in de gaten en slechts losjes drop het in de gaten. 12) Wanneer de koeler wordt geplaatst greep de zijkant van het moederbord (door de pcb alleen - het groene bits) en til het moederbord op zijn kant. Plaats anderzijds (alleen de vingertoppen) en ze gebruiken om het moederbord rechtstreeks onder de cpu socket als dit is waar de meeste van de stress zal worden. 13) Pak top van koelere en duwen totdat de 4 pins slot. 14) Plaats het moederbord terug en draai de pinnen totdat ze lock. 15) Pat zelf op terug.