mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Det bästa chassi fläktar jag kan få!

Reply

Thread Tools
Old 7 april 2008, 11:20
Givargruppen

och jag har fuskande om att se vilka förutsättningar min processor till bästa temp och jag märker att temperaturen sjunker med 10 grader utan sidoluckan på st
utan dörren om det suger i ett mycket mer luft Jag vet att detta inte bara på grund av kontakt men eftersom jag har ett papper på min vägg som flikar med fall av och stannar kvar på
så jag har varit på jakt efter den bästa (dont verkligen bryr sig om buller) fläktar jag kan få, men jag skulle vilja att de har lett's
Det är här jag behöver hjälp
Om du skulle hitta mig den bästa snabbast mest luft flytta fläktar för min pc (pengar är inget objekt, men vara realistisk)
och sista frågan tycker du att jag ska ersätta alla 3 fläktar? 1 suger luft in på framsidan och 2 suga ut det?
många tack

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 7 april 2008, 11:30
Givargruppen

även mitt chassi fläktarna är inkopplad både anslutas till 1 fläkt-kontakten på moderkortet via hjälp av adaptern jag tror att detta är ok för hög rpm fläktar
Old 7 april 2008, 11:41
Banned Group

här

och här
Old 7 april 2008, 12:01
Banned Group

beklagar felaktiga länkar försöka här
Old 7 april 2008, 13:12
Givargruppen

IM söker fallet fans inte HSF's:)
Old 7 april 2008, 15:52
Givargruppen

glömde att nämna det för mig 12cm eller 120mm
Jag har titta på deltat fokuserade flow fläkt dess 60dB och jag kommer att ha 2 men id snarare har en jet att inte kunna oc min cpu
Old 8 april 2008, 02:58
Givargruppen

Av nyfikenhet jag borrat ett hål per kvadratmeter i en av mina sidostyckena med en 5mm borr och att minskas mina temps med 4 grader inte mycket, men ändå bättre än ingenting illa är det behöver rengöras vecka men jag har inget emot Jag tänkte få lite lett fans så på natten Temne hålen lyser upp.
Old 8 april 2008, 03:39
Givargruppen

id helst inte borra min sida panel som jag skulle behöva filter på
Old 8 april 2008, 04:22
Givargruppen

Jag insåg att efter lol gräs / alkohol = dumma idéer ... men jag är att bygga ett nytt fall nu utan att vara under inflytande.
Old 8 april 2008, 04:40
Givargruppen

min respekt har skjutits upp till dig eftersom du annonseringen för drogmissbruk
Jag har haft en titt på deltat fokuserade flow fans och jag gillar dem, men tror ni att 3 är för många? kanske bara en fokuserad flöde på framsidan för att suga i mer luft och 2 mindre kraftfulla dem på baksidan

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.